خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران:

باند جاعلان اسناد سازمان نظام مهندسی دستگیر شدند

asdasd
کد خبر : ۲۷۲۶۹۳

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران از دستگیری باند جاعلان سازمان نظام مهندسی استان تهران خبر داد و گفت: گروهی که اسناد و مهر مهندسان سازمان نظام مهندسی را جعل می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید غفرانی در نشست خبری صبح امروز خود با بیان اینکه در سال گذشته تخلفاتی در بخش گاز انجام شده بود که ایمنی ساختمان‌ها را به خطر انداخته بود، گفت: خوشبختانه از طریق مجرای قانونی به این موضوع ورود کردیم و در حال حاضر متخلفان شناسایی و با آنها برخورد شده است.

وی ادامه داد: تخلفات به صورت سازماندهی شده و اغلب خارج از سازمان بوده است عده‌ای مهر و اسناد مهندسان سازمان نظام مهندسی را جعل کرده بودند که این افراد شناسایی شدند همچنین پرونده مهندسان متخلف در این زمینه هم به شورای انتظامی ارسال شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران با اشاره به تخلف‌های میلیاردی در این پروژه‌ها گفت: در این تخلفات متاسفانه پول‌های میلیاردی جابجا شده و از حق مهندسان ضایع شده است و مهندسی که آگاهانه این تخلف را انجام داده و اسناد را جعل کرده است باید پاسخگو باشد.

غفرانی افزود: در حال حاضر بیش از 300 پرونده مهندس متخلف به شورای انتظامی ارسال شده که البته هنوز پروانه مهندسی هیچ یک از این باطل نشده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه در تهران چند گود پرخطر شناسایی شده است گفت: سازمان نظام مهندسی در بدو دوره ششم خود بازرسی از پروژه‌های گودبرداری را شروع کرده است که در این بازه زمانی 15 الی 16 هزار گود بررسی شده‌اند که از این تعداد هزار و 600  الی هزار و 700 گود به عنوان گود پرخطر شناسایی شدند.

وی افزود: از این تعداد هم خطرناک بودن 38 گود محرز شده است که البته از قبل نسبت به ناایمن بودن این گودها تذکر داده بودیم.

وی با بیان مطلب فوق ادامه داد: خوشبختانه در این مدت سازمان نظام مهندسی در کاهش آسیب‌های ناشی از گودهای پرخطر تاثیرگذار بوده که باعث افزایش ایمنی در پروژه های گودبرداری شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران با اشاره به وضعیت پروژه ایران زمین گفت: به صورت موقتی گودبرداری این پروژه را متوقف کرده‌ایم و شب گذشته هم توسط معاونت فنی و مهندسی سازمان در این باره نامه‌ای به شهرداری تهران ارسال شد. بازرسی‌هایی از این پروژه انجام شده و گودبرداری ایران زمین اشکالاتی دارد بنابراین بررسی‌ها و بازرسی‌ها ادامه خواهد داشت.

غفرانی با تاکید بر اینکه ماده 33 قانون نظام مهندسی باید به طور کامل اجرا شود اظهار داشت: اجرای این قانون گامی در جهت حفظ و نگاهداشت سرمایه ملی است و با اجرای ماده 33 تمام مراحل ساخت یک ساختمان نظارت می شود و نظارت پس از ساخت هم مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران با تاکید بر اینکه رابطه ناظر و مالک در حال حاضر وضع شده است گفت: ساختامان های بالای هزار متر توسط سازنده ذی‌صلاح ساخته می‌شود و جلوی نظارت های طولی هم گرفته شده و  به طور جدی نظارت ها را کنترل می‌کنیم.

وی با اشاره به ساخت و سازهای غیراستاندارد در محدوده بافت فرسوده تهران گفت: یکی از معضلات جدی شهر تهران بافت فرسوده و ساخت و سازهای غیراستاندارد در این محدوده است که مدیریت شهری، وزارت راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی باید به طور جدی وارد این مقوله شوند.

غفرانی با بیان اینکه بلندمرتبه سازی یک نیاز شهری است، گفت: با توجه به افزایش جمعیت در کلان‌شهرها بلند مرتبه‌سازی یک نیاز شهری است که نباید این فرصت به تهدید تبدیل شود.

وی با اشاره به مصوبه‌های اخیر وزارت راه و شهرسازی درباره مقررات بلندمرتبه‌سازی، گفت: برج‌سازی در منطقه الهیه که معابر کم‌عرضی دارد این فرصت را به تهدید تبدیل کرده و باید  بلندمرتبه ساز‌ی‌ها در چارچوب طرح جامع و تفصیلی شهر تهران باشد.

غفرانی همچنین در واکنش به صحبت‌های اخیر برخی از نمایندگان مجلس مبنی بر حذف سازمان نظام مهندسی، گفت:  معتقدم این تصمیم غلطی است و بعید می‌دانم چنین تصمیمی در مجلس گرفته شود البته سازمان نظام مهندسی هم باید متعهدانه‌تر عمل کند.

وی تاکید کرد: متاسفانه تاکنون سازمان نظام مهندسی نتوانسته به طور کامل به حوزه ساخت و ساز ورود کند بنابراین خدمات ناقصی هم ارائه شده است که یکی از دلایل عدم ورود این سازمان نقش شهرداری‌ها در حوزه شهری است.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران همچنین درباره ترک خوردن پایه‌های تونل توحید تهران، گفت: هنوز هیچ اطلاعاتی در این خصوص نداریم البته مسئولین ذیربط برای بازرسی به محل اعزام شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز