خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس اقتصادی گفت:

صنعت ایران باید مورد بازنگری قرار گیرد/ گفته ها را به عمل تبدیل کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۷۲۶۸۳

یک کارشناس اقتصادی گفت: با توجه به اینکه کشور در شرایط مطلوب اقتصادی قرار ندارد بهتر است یک بازنگری کلی در خصوص صنعت در دستور کار قرار گیرد.

منصور کمال نیا در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت کنونی صنعت در کشور، گفت: براساس آماری که مسئولان امر ارائه می دهند در بسیاری از استان های کشور واحد های تولیدی با حداقل توان خود مشغول به فعالیت هستند و برخی نیز به طور کلی از چرخه تولید خارج شده اند که این مهم قابل توجه است.

وی ادامه داد: در تازه ترین آمار نیز یک مقام در استان زنجان اعلام کرده است که 20 درصد واحد های تولیدی در این استان فعالیت خود را متوقف کرده اند که این وضعیت برای استان های صنعتی تاسف آور است.

وی در خصوص اینکه دولت باید چه اقداماتی را انجام دهد، گفت: بهترین راهکار دولت اولویت بندی واحد های صنعتی است، درست است که واحد های تولیدی در ایران با مشکلات مالی مواجه هستند اما بهتر است ابتدا از صنایعی دفاع شود که برای اقتصاد کشور صرفه اقتصادی دارد. به طور حتم اگر امروز واحد های قوی در صنعت داشته باشیم می توانیم در کنار آن دیگر واحد های کوچک را نیز مورد حمایت قرار دهیم.البته در این دولت گفته های زیادی مطرح شده است که باید به عمل تبدیل شود و اگر اینچنین شود شاهد اتافق های مفیدی در اقتصاد و بخصوص بخش صنعت خواهیم بود.

وی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید با قدرت گفته های خود را در جلسات دولت پیگیری کند و شخص وزیر می تواند با ارائه راهکار ها گره های این بخش را باز کند. البته باید به این نکته هم اشاره کرد که در صورتی که تحریم ها برداشته شود می توان امید داشت که با حضور سرمایه گذاری های خارجی تغییرات اساسی را در تولید شاهد باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز