خبرگزاری کار ایران

اسحاق جهانگیری:

بوروکراسی اداری باید شناسایی و برطرف شود/700 میلیارد دلار از ایران خارج شده است

asdasd
کد خبر : ۲۷۲۶۷۳

معاون اول رییس جمهور گفت: دولت مصمم است تمام موانع پیش روی تولید و صادرات را برطرف کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسحاق جهانگیری در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران در جمع خبرنگاران افزود: جهت گیری اصلی مصوبات دولت برطرف کردن موانع تولید است و امیدواریم بخش قابل توجهی از مجوزهایی که قابل لغو است را لغو کنیم و وزارت اقتصاد و دارایی هم آنها را شناسایی کند تا به این ترتیب بخشی از موانع اداری را برطرف کنیم.

معاون اول رییس جمهوری یادآور شد: بوروکراسی اداری بخشی از واقعیت است که وجود دارد و باید شناسایی شده و برطرف شود.

وی با تاکید بر این که مهم ترین اتفاقی که برای کشورهای توسعه یافته رخ داد ، این بود که مردم آن کشور پذیرفتند باید از تولیدات خودشان استفاده کنند، خاطرنشان کرد: در سال های گذشته 700 میلیارد دلار از ایران خارج شد.

معاون اول رییس جمهوری همچنین گفت : هیچ کسی نمی پرسد که این رقم دلار خارج شده چه میزان اشتغال در کشور ایجاد کرد، در هر دو دوره میزان اشتغال 20 میلیون نفر بود و این رقم تنها موجب اشتغال جوانان چینی شد.

جهانگیری همچنین صادرات را برای رسیدن به رونق مهم دانست و یادآور شد: موضوع صادرات در سال 94 اهمیت زیادی دارد و 50 میلیارد دلار صادرات در سال گذشته باید در سال جاری افزایش یابد.

وی به سرمایه گذاران ایرانی توصیه کرد: بازارهای اطراف و کشورهای همسایه را جدی بگیرند و تصور نکنند که این کشورها از لحاظ اقتصادی توانایی محدودی دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز