خبرگزاری کار ایران

وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

تداوم کاهش تراز منفی واردات گندم در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۲۷۲۵۲۰

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تراز منفی واردات گندم امسال نیز مانند سال 93 کاهش پیدا می کند.

به گزارش ایلنا، محمود حجتی شامگاه پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرح آبیاری قطره ای در رفسنجان در جمع خبرنگاران افزود: خوشبختانه در سال 93 دو میلیون تن تراز منفی واردات گندم کاهش پیدا کرد.

وی بیان کرد: امیدوار هستیم در سال جاری قریب به یک میلیون تن تراز منفی گندم کاهش پیدا کند و حداکثر نیاز واردات یک میلیون و نیم تا 2 میلیون تن باشد.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: امیدواریم این فرآیند ادامه داشته باشد تا نیاز کشور کاملا تامین شود.

وی با اشاره به اینکه شش میلیون و 200 هکتار سطح زیرکشت گندم در کشور وجود دارد، اظهار کرد: با همت کشاورزان و افزایش بهره وری روز به روز وابستگی ما به گندم و سایر محصولات کشاورزی کمتر می شود.

حجتی از افزایش ذخایر راهبردی گندم خبر داد و گفت: اسفند 93 بالاترین ذخایر راهبردی را داشتیم و پارسال بیش از هفت نوع ذخایر گندم و نزدیک به 210 روز راهبردی وجود داشت.

وزیر جهاد کشاورزی با معاونان خود، استاندار کرمان و جمعی از مسوولان استان و شهرستان از طرح آبیاری قطره ای با مساحت 310 هکتاری در باغات پسته رفسنجان بازدید کرد.

وی در ادامه نخستین روز از سفر دو روزه به استان کرمان از باغ تاریخی فتح آباد کرمان که در دست بازسازی و مرمت است دیدن کرد.

بازسازی و مرمت این باغ که در محدوده شهرستان کرمان واقع است از یک سال پیش با پیگیری استاندار کرمان آغاز شد و به مراحل پایانی خود نزدیک می شود.

یکی از اقدام هایی که در فرایند بازسازی باغ فتح آباد صورت گرفته کشت گیاهان دارویی است.

بازدیدهای روز پنجشنبه وزیر جهاد کشاورزی، معاونان وی و استاندار کرمان که محمود حجتی را در این سفر همراهی می کردند تا پاسی از شب به طول انجامید.

وی از طرح های مختلف کشاورزی در شهرستان های سیرجان، شهربابک، رفسنجان و کرمان بازدید کرد.

همچنین قرار است امروز جمعه نشستی با حضور وزیر جهاد کشاورزی و مسوولان استان، نماینده تشکل ها و صنوف و اتحادیه های مرتبط با بخش کشاورزی در کرمان برگزار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز