خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس نفتی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

کاهش قیمت نفت ضربه به شیل اویل‌ها و مخالفان اوباما در کنگره/قدرت افکار عمومی برای توقف کاهش قیمت‌ها

عربستان که بدنبال حفظ هژمونی نفتی و ایدئولوژیک خود در سطح جهان است قصد دارد به روند کنونی خود برای کاهش قیمت نفت ادامه دهد تا رقیب را از میدان به در کند .

لطف الله میثمی دانش آموخته نفت و کارشناس مسائل انرژی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص آینده صنعت نفت با توجه به کاهش قیمت نفت و خروج سکوهای نفتی در سطح دنیا از چرخه تولید، گفت: کاهش قیمت نفت بدنبال اکتشافات نفت های غیر متعارف در آمریکا رخ داده والبته بخشی از آن نیز جهت مقابله با ایران بود در هر صورت اگرچه این رویه ضربه زیادی به ما وارد کرد اما صنعت نفت امریکا نیز دچار آسیب شد زیرا با ارزان شدن قیمت نفت شرکت های بزرگ نفتی مجبور به تعدیل پرسنل خود شدند و حفاری ها متوقف شد.

وی افزود:  تولید نفت شیل نیز که هر بشکه 70 دلار هزینه در برداشت متوقف شد چون قیمت نفت از این میزان هم پایین تر رفت.

میثمی تصریح کرد: عربستان نیز که بدنبال حفظ هژمونی نفتی و ایدئولوژیک خود در سطح جهان است البته به تنگه هرمز و باب المندب نیز وابسته است اما در هر صورت قصد دارد به روند کنونی خود برای کاهش قیمت نفت ادامه دهد تا رقیب را از میدان به در کند .

وی گفت: پایان یکه تازی عربستان زمانی رقم می خورد که افکار عمومی دنیا علیه آل سعود بسیج شود بطوری در جنگ 33 روزه هم موضع عربستان و رژیم صهیونیستی یکی بود بعد زمانی که حس ناسیونالیسمی عرب به جوش آمد عربستان از موضع خود عقب نشست.

این کارشناس نفت و انرژی یادآور شد: البته نباید فراموش کرد که اوباما نیز از روند کاهشی قیمت نفت ناراضی نیست چرا که رقبای سیاسی او در کنگره صاحبان شرکت های بزرگ نفتی هستند و کاهش قیمت نفت به آنان ضربه می زند.

کد خبر : ۲۷۱۸۰۱