خبرگزاری کار ایران

دبیر کمیته فنی و سیاست گذاری سگ کار وزارت جهاد کشاورزی،خبر داد:

آمادگی مرکز اصلاح نژاد وزارت جهاد کشاورزی برای شناسنامه دار کردن سگ ها

درروزهای اخیر کشتن چند سگ در شیرازواکنش های گسترده ای را در میان فعالان مدافع حقوق حیوانات و افکار عمومی به دنبال داشت.

این اقدام که توسط یک پیمانکار خصوصی در شهرکی صنعتی در شهر شیراز به وقوع پیوست،بار دیگر ضرورت ساماندهی و ایجاد مرکزی واحد برای نظارت و کنترل بر جمع آوری این حیوانات را یاد آور شد.

دبیر کمیته فنی و سیاست گذاری سگ کار وزارت جهاد کشاورزی،در گفتگو با خبرنگار ایلنا،در این خصوص، اظهار کرد:اگرچه اتفاق ناگواری که در شیراز رخ داد ارتباطی با شهرداری این شهر نداشت؛اما لازم به نظر می رسد که شهرداری ها به مسئولیت نظارتی خود توجه بیشتری داشته باشند و در این خصوص انجمن ها و سازمان های غیر دولتی و حرفه ای مدافع حقوق حیوانات که در حوزه سگ و نگهداری آن تخصص دارند و از وزارت کشور مجوزهای لازم برای فعالیت را اخذ کرده اند،استفاده کنند.

یحیی رجبی گالشی،تاکید کرد:مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی نیز بر مبنای وظایف و مسئولیت های قانونی خویش آمادگی دارد برای شناسنامه دار کردن سگ هایی که به هنگام زنده گیری،سالم و مناسب تشخصی داده شدند،اقدامات لازم زا انجام دهد.

دبیر کمیته فنی و سیاست گذاری سگ کار وزارت جهاد کشاورزی،افزود:تحقق این امر مانع از تکرار اتفاقات ناگوار مانند آنچه در شیراز رخ داد،است و  اجرای آن نیازمند همکاری و تعامل شهرداری ها با مجریان طرح شناسنامه دارکردن سگ ها است.

کد خبر : ۲۷۱۶۲۴