خبرگزاری کار ایران

لتیان هنوز پر نشده است/فقط 8 درصد لار پر شده است

قائم مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: خبر سرریز آب سد لتیان نادرست است و هنوز تا سرریز شدن، ۲۰میلیون مترمکعب فاصله دارد و هیچ کدام از سدهای تهران نیز سرریز نکرده‌اند

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان تهران، علیرضا نوذری‌پور با اشاره به هم زمانی سیل در مناطق شمال تهران و ورود رسوب همراه آن در پی بارندگی‌های چند روز گذشته به سد لتیان افزود: برای کاهش رسوب سد، دریچه پایین آن برای خروج رسوب باز شد که در برخی منابع خبری سرریز شدن سد تلقی شده است.

وی گفت: بزرگ‌ترین سدی که می‌توانست ذخیره خوبی داشته باشد، سد لار است که هنوز کمتر از هشت درصد ظرفیت آن پر شده و ذخیره آب سدهای پنج گانه تهران اکنون ۶١٠ میلیون مترمکعب است و در مقایسه با زمان مشابه دو سال پیش ١٠٠ میلیون مترمکعب کاهش نشان می‌دهد.

نوذری‌پور با اشاره به اینکه حجم بارندگی در استان تهران از ابتدای سال آبی جاری ٢۶۶ میلی متر بوده افزود: پیش بینی می‌شود در اردیبهشت بارندگی‌های خوبی داشته باشیم که اگر محقق شود سال نرمالی از لحاظ منابع آبی خواهیم داشت.

قائم مقام آبفای استان تهران افزود: کاهش ذخیره برف در زمستان و بالابودن درجه حرارت در هفت ماه گذشته سال آبی باعث شده ذخیره مناسب برف برای ورود رواناب‌ها در فصل بهار و تابستان نداشته باشیم.

نوذری‌پور درباره مصرف آب در تهران نیز گفت: با توجه به نوسان درجه حرارت در دو هفته اخیر میزان مصرف به دو میلیون و ٧٠٠ هزار مترمکعب در روز رسیده که نسبت به زمان مشابه پارسال یک درصد افزایش نشان می‌دهد.

قائم مقام آبفای استان تهران افزود: با وجود بارندگی‌های مقطعی نمی‌توانیم مصرف را افزایش دهیم چون هنوز نگران ذخیره برفی و نداشتن رواناب در فصل گرم سال هستیم.

کد خبر : ۲۷۱۲۶۷