خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم:

بازاریابی سرمایه گذاری از اهداف مهم توسعه صنعتی است

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۴۰۳

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از بازاریابی در حوزه سرمایه گذاری به عنوان نیاز مبرم توسعه پایدار صنعت گردشگری و خدمات در این منطقه نام برد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم، حمید رضا مومنی در دیدار رئیسان دانشگاه ها و موسسه آموزش عالی قشم با وی، گفت: برای ایجاد صنایع پایدار و سودآور در قشم باید براساس تحقیق، بازاریابی، پالایش داده ها و دانش محور حرکت مستمری را ایجاد کنیم.

وی اعلام کرد: آشتی عملی بین فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران و اندیشمندان دانشگاهی می تواند به تقویت حوزه های مختلف اقتصادی در قشم با اطمینان از بازگشت سرمایه و سود آوری سرمایه گذاران منجر شود.

مومنی با اشاره به دلایل عقب ماندگی منطقه آزاد قشم از اهداف تاسیس خود، گفت: مسئولین دانشگاه ها با برگزاری نشست ها و تریبون های آزاد اندیشی می توانند با شناسایی نقاط ضعف و ارائه راهکارهای عملی به حرکت این منطقه در مسیر توسعه پایدار سرعت ببخشند.

ایجاد اتاق فکر با کمک دانشگاه ها و با هدف تقویت و توسعه فعالیت های کلان در حوزه های اقتصادی، صنعتی، تجاری، بازرگانی، بین المللی و موارد دیگر با جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی نیز از مواردی بود که مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بر اهمیت آن تاکید کرد.

او، عدم استفاده از ظرفیت کامل صنایع ایجاد شده در قشم را یک مشکل اساسی دانست و اظهار کرد: با ارائه برنامه های مدون و اطمینان از توان مالی و مدیریتی سرمایه گذاران می توانیم آینده صنعتی قشم را به سمت اشتغال پایدار و درآمدزایی، تولید و صادرات محصولات به خارج از کشور، هدایت کنیم.

به گفته مومنی، ورود دانش فنی و دانش تولید از اهداف مهم سازمان منطقه آزاد قشم برای موفقیت بیشتر فعالیت های کلان اقتصادی است که با کمک حوزه های علمی و دانشگاهی سریعتر تحقق خواهد یافت.

وی با اشاره به نگاه دولت تدبیر و امید و سیاستگذاری دبیرخانه مناطق آزاد کشور در حوزه فعالیت های کلان اقتصادی در مناطق آزاد کشور از جمله قشم، یادآور شد: تحقق این استراتژی در قشم برپایه استفاده از خرد جمعی و تعامل با صاحبان اندیشه در دانشگاه ها و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی ترسیم شده است.

مومنی در پایان بر استانداردسازی حوزه های اقتصادی، تجاری، صنعتی و گردشگری قشم براساس نُرم های جهانی با همیاری و تعامل دانشگاه ها برای تحقق اهداف ترسیم شده دولت در مناطق آزاد به عنوان پایلوت فعالیت های اقتصادی و انتقال آن به داخل کشور، تاکید کرد.

بنا به این گزارش، رئیسان دانشگاه ها و موسسه آموزش عالی قشم نیز در این نشست بر اهمیت رسیدن به دوران شکوفایی و طلائی علم در این منطقه با ایجاد تریبون های آزاد اندیشی، فعال سازی شورای آموزش عالی، پذیرش دانشجو براساس نیاز های صنعتی، اقتصادی و تجاری، ایجاد اتاق فکر مشترک، فعال سازی شهرک دانشگاهی و موارد دیگر با هدف کمک به سیاست های کلان اقتصادی و صنعتی در قشم تاکید کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز