خبرگزاری کار ایران

گسترش اعمال سیستم ردیابی فرآورده های خام دامی در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۳۸۰

مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی سازمان دامپزشکی کشور، در آستانه هفته سلامت و روز جهانی بهداشت از اجرای سیستم ردیابی در فرآورده های خام دامی خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از سازمان دامپزشکی کشور، عباس عباسی افزود: اقدامات ردیابی فرآورده های خام دامی در سال 1393 از گوشت مرغ آغاز شد و امسال این اقدامات گسترش می یابد.

وی اظهار داشت: این طرح در سال جاری به طور گسترده در اکثر استان های کشور پیاده سازی خواهد شد، به طوری که مصرف کنندگان می توانند از طریق نشانه گذاری هایی که بر روی محصول آورده شده است، محل پرورش و تولید مرغ را شناسایی و ردیابی کنند.

وی افزود: سازمان دامپزشکی کشور در جهت سلامت و ایمنی فرآورده های خام دامی از جمله شیر، گوشت مرغ، تخم مرغ، عسل و ماهی اقدامات پیشگیری و کنترل بهداشتی خود را با اعمال و ایجاد سامانه های بهداشتی در مزارع پرورشی اجرا می کند.

مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی تصریح کرد: علاوه بر این، اقدامات لازم به منظور بررسی وضعیت ایمنی این فرآورده ها در دستور کار قرار گرفته و نسبت به تجهیز آزمایشگاه های کنترل کیفی و مرجع مواد غذایی و توسعه آنها در استان ها مبادرت شده است؛ بطوری که در سالهای گذشته اقدامات شناسایی تامین ایمنی این فرآورده ها در قالب اقدامات پایشی در مورد انواع باقیمانده های دارویی، هورمون ها، سموم، آفت کش ها، فلزات سنگین و رنگ ها انجام شده است.

عباسی گفت: سازمان دامپزشکی کشور در راستای توسعه سیستم ردیابی، در سال 94 اقدامات لازم را در جهت صدور پروانه ساخت و تولید فرآورده های خام دامی در دستور کار قرار داده است.

گفتنی است هفته سلامت سال 94 با شعار ایمنی غذا، از مزرعه تا سفره از اول تا هفتم اردیبهشت ماه در سراسر کشور برگزار می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز