خبرگزاری کار ایران

مجتبی خسروتاج در گفتگو با ایلنا:

هماهنگی نباشد نارضایتی‌ها ادامه دارد/ جهاد کشاورزی صبوری کند

توجه اصلی وزارت جهاد کشاورزی تاکنون در بخش تولید محصولات کشاورزی بوده و برای فعالیت در حوزه تجارت محصولات کشاورزی نیاز به زمان و صبوری دارد.

مجتبی خسروتاج در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت:‌ در سال همدلی و هم زبانی دولت و ملت وزارتخانه‌ها نیز باید همسو با این شعار حرکت کنند.

وی در خصوص ناهماهنگی ها در بازار شب عید افزود: وزارت جهاد کشاورزی و  وزارت صنعت، معدن و تجارت همه در یک دولت هستند البته ممکن است در برخی از سیاست‌های دولت دقت لازم نشده باشد که ضرورت دارد همه دولت  پاسخگو باشند.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی ادامه داد: آنچه در بازار شب عید و افزایش نرخ برخی از کالا‌ها بوجود آمد مربوط به قانون انتزاع می‌شود که برخی از وظایف وزارت صنعت بر دوش وزارت جهاد کشاورزی افتاد و به دلیل برخی از عدم هماهنگی‌ها نارضایتی‌هایی در بازار بوجود آمد.

وی تصریح کرد: تا زمانی که هماهنگی‌های لازم بین دو وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی ایجاد نشود مسلما این اتفاق ها خواهد افتاد اما به نظر می‌رسد طی یک تا دو سال آینده باید اصلاحاتی در این خصوص و بویژه برای بازار شب عید صورت گیرد.

خسروتاج افزود: البته پیش از ایام نوروز در چندین نوبت اطلاع رسانی در خصوص تفکیک وظایف و قانون انتزاع انجام شد و گفته شد ، در صورتی که وزارت جهاد اعلام آمادگی کند اتاق اصناف کشور این ظرفیت را دارد تا برای بازار شب عید خدمت رسانی کند.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی در خاتمه گفت: توجه اصلی وزارت جهاد کشاورزی تاکنون در بخش تولید محصولات کشاورزی بوده و برای فعالیت در حوزه تجارت محصولات کشاورزی نیاز به زمان و صبوری دارد.

کد خبر : ۲۷۰۱۷۸