خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل بانک ملی مطرح کرد:

وصول 60 هزار میلیارد ریال از معوقات در سال 93

وصول و تعیین تکلیف 60 هزار میلیارد ریال از معوقات بانک ملی ایران در سال 93 توسط خود بانک نشان همراهی و توجه بانک به تولیدکنندگان است

به گزارش ایلنا، همایش بررسی عملکرد بخش حقوقی و دعاوی و پیگیری و وصول مطالبات معوق بانک در سال 93 و تبیین اهداف سال 94 با حضور  عبدالناصر همتی مدیر عامل و جمال دامغانیان عضو هیأت مدیره، در سالن حافظ برگزار شد.

همتی با تقدیر از تلاش‌های همکاران در سال 93 بر توجه ویژه به وصول مطالبات تاکید و یکی از نقاط درخشان عملکرد بانک در سال گذشته را وصول مطالبات و تعیین تکلیف بسیاری از پرونده‌های مطالباتی عنوان کرد و تلاش و عزم جدی همکاران در این زمینه را مایه پایداری توسعه و پیشرفت بانک ملی ایران دانست.

 وی با عنوان این که با تشکیل کارگروه‌های ویژه در بانک ملی ایران، بخش مهمی از پرونده‌های مطالباتی تعیین تکلیف شد، تاکید کرد: وصول و تعیین تکلیف 60 هزار میلیارد ریال از معوقات بانک ملی ایران در سال 93 توسط خود بانک، نشان همراهی و توجه بانک به تولیدکنندگان است.

همتی، سال 1394 را سالی پر کار در جهت اعتلای نام بانک ملی ایران دانست و بر رفع مشکلات و موانع پیش رو با همدلی و همکاری کارکنان تاکید کرد.

مدیر عامل بانک ملی ایران با تاکید بر ضرورت تداوم و توسعه همدلی و اتحاد ایجاد شده در بدنه بانک ملی ایران خواستار تلاش بیش‌تر همکاران برای نیل به اهداف بانک در سال جاری شد وگفت: حفظ حقوق سپرده‌گذاران و همچنین منافع بانک باید همواره سرلوحه کاری همکاران باشد.

وی وصول مطالبات معوق و بازگشت سرمایه‌های قفل شده به چرخه اقتصادی کشور را زمینه‌ساز پرداخت تسهیلات جدید به بخش‌های مولد کشور دانست.

 مدیر عامل بانک ملی ایران توسعه خدمات حوزه‌ IT، افزایش درآمدهای کارمزدی و خصوصاً بخش بین‌الملل و همچنین افزایش بازدهی سرمایه‌گذاری‌های بانک را از عوامل دیگر برای سوددهی بانک دانست و خواستار تلاش جدی تمامی کارکنان برای افزایش آن‌ها شد.

 در ادامه همایش دامغانیان با تقدیر از تلاش‌های چشم‌گیر کارکنان برای اصلاح صورت‌های مالی بانک گفت: این تلاش و جایگاه کسب شده موجب افتخار بانک ملی ایران است.

وی کسب سود در بانک را مورد تاکید قرار داد و گفت: لازم است برای ارتقای جایگاه بانک در ازای ارائه خدمات و مشاوره به مشتریان، هزینه‌های این امر نیز دریافت گردد.

 عضو هیأت مدیره برنامه‌ریزی‌های جامع و مدون با هدف رشد خلاقیت و نوآوری را جزو زیرساخت‌های یک بانک موفق نامید و ادامه داد: شناسایی خلاهای موجود در واحدها، تغییر و ساده‌سازی دستورالعمل‌ها و همچنین تشریح خدمات ارائه شده توسط واحدها عاملی برای ارتقای کیفی و کمی بانک به ویژه در بخش حقوقی و دعاوی به ویژه مطالبات معوق است.

 کاووس ایرج‌پور رئیس اداره کل پیگیری و وصول مطالبات نیز در این همایش با ارائه گزارشی از عملکرد این اداره کل در سال 93، شناخت مناسب مشتریان را یکی از راهکارهای وصول آسان تر مطالبات دانست و گفت: بازنگری در تفاهمنامه‌های امضا شده با مشتریان، سیستمی کردن اسناد طلب و اقدامات اجرایی و قضایی، بهبود فرایند آموزشی به صورت کارگاهی و اعلان و اخطارهای سیستمی به مدیونین و ضامنین از اقدامات موثر در زمینه وصول مطالبات معوق است.

رئیس اداره کل حقوقی و دعاوی نیز در ادامه با اشاره به چشم‌انداز روشن بانک بیان داشت: همسو بودن سازمان و کارکنان با تفکرات و اهداف کلان بانک زمینه‌ساز موفقیت‌های بانک بوده است که انشاءاله در سال جاری با همدلی و همکاری کارمندان این همسویی افزایش پیدا خواهد کرد.

 محمد نور آزادی با تشریح عملکرد این اداره کل و همکاری‌های دو جانبه ادارات کل حقوقی و دعاوی و پیگیری و وصول مطالبات گفت: این هم‌افزایی قطعا موجب اثربخش‌تر شدن فعالیت‌ها و کسب نتایج درخشان‌تر خواهد شد.

 گفتنی است در این همایش مدیر امور اعتباری، رئیس اداره کل عملیات بانکی و مسئولان و کارشناسان اداره کل حقوقی و دعاوی و پیگیری و وصول مطالبات حضور داشتند.

کد خبر : ۲۶۹۷۶۰