خبرگزاری کار ایران

بالابردن ظرفیت تولید طلا درکشور، عقب ماندگی دربخش معدن را برطرف می کند

asdasd
کد خبر : ۲۶۸۸۲۸

معاون سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور معتقد است: عقب ماندگی در بخش معدن کشور را می توان با افزایش ظرفیت تولید طلا برطرف ساخت و شرایط را بهبود بخشید.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، بهروز برنا افزود: بیش از 50 محدوده طلا در آذربایجان غربی ردیابی شده و اکنون 150 تن ذخیره طلا در آذربایجان غربی وجود دارد.

وی گفت: معدن طلای زرشوران در تکاب آذربایجان غربی در کلاس جهانی اهمیت دارد و شناسایی ذخیره طلای آقدره به تازگی در این استان نشان می دهد که سرمایه گذاری در این بخش بسیار تاثیرگذار است.

به گفته برنا، ذخایر پتاسیم، بوکسیت، آهن و مواد معدنی و نیز عناصری چون پتاسیم، لیتیوم، منیزیم و پتاس سنگی در دریاچه ارومیه به عنوان ذخایر معدنی این استان محسوب می شوند.

وی عمر زمین شناسی در ایران را بالغ بر 50 سال ذکر کرد و گفت: ایران نسبت به دیگر کشورهای جهان دچار یک عقب ماندگی تاریخی در این بخش است.

این مقام مسئول خاطرنشان ساخت: امروز سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در بین هشت سازمان برتر جهانی در این بخش شهرت دارد.

برنا از برنامه ریزی برای اجرای ژئوفیزیک هوایی در سطح دو میلیون و 700 هزار کیلومتر خطی برای شناسایی ذخایر معدنی در سطح کشور خبر داد که بخشی از این مطالعات به محدوده آلوت واقع در آذربایجان غربی مربوط می شود.

جلیل قلمقاش معاون زمین شناسی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور نیز گفت: همایش جذب سرمایه گذاری به صورت بین المللی در آذربایجان غربی امسال برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: آذربایجان غربی دارای مشخصه خطرپذیری از نظر مخاطرات طبیعی است و قرارگیری کوه های آتشفشانی در این استان، موجب برنامه ریزی برای برپایی همایش آتشفشان ها و تاثیر آن بر زندگی مردم شده که به زودی در این استان برپا می شود.

سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور از اواخر آذرماه 1392 براساس تفاهم نامه ای با معاونت معدنی وزارت صنعت ، معدن و تجارت و سازمان ایمیدرو شناسایی ذخایر معدنی 200 هزار کیلومتر از اراضی شرق کشور را به مورد اجرا گذاشت و قرار است ظرف سه سال این طرح تکمیل شود .

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز