خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت :

روان سازی اموراداری گمرکی نتیجه کاهش طبقات تعرفه ای است

asdasd
کد خبر : ۲۶۸۷۱۴

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت و رییس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: کاهش طبقات تعرفه ای از 14 به 10 طبقه در سال جاری مزایای فروانی دارد که عمده آن ، ساده سازی و روان سازی امور اداری و گمرکی فعالیتهای تجاری در حد امکان است.

به گزارش ایلنا و به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید وتجارت ایران؛ ولی الله افخمی افزود: اهم سیاست های حاکم بر وضع و یا سود بازرگانی و حقوق گمرکی تعدادی از کالاهای وارداتی، برمبنای حمایت منطقی از تولید داخلی و ایجاد انگیزه در جامعه تولید کنندگان برای تولید محصول بیشترو ایجاد رونق اقتصادی است.

به گفته افخمی ؛ اقدام یادشده درجهت هدف همسان سازی تعرفه ها و کاهش اشتباهات احتمالی اظهار کالا در گمرکات کشور و نیز شفافیت تسهیل تجارت و ارتقای رتبه تجاری کشور در آمارهای بین المللی صورت می گیرد.

وی افزود: ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاران در بخش های مولد و تولیدی و ایجاد اشتغال با بکار گیری ظرفیت های خالی صنعت از دیگر سیاست های حاکم بر تنظیم این مقررات است.

رییس سازمان توسعه تجارت تصریح کرد: موضوع خود کفایی در تولید محصولات کشاورزی و کنترل قیمت ها در بازار اینگونه محصولات اهمیت بسزایی دارد و براین اساس سعی شده با اصلاح نظام تعرفه ای، حمایت کافی از تولید این گونه محصولات در کشور به عمل آید.

وی یادآور شد: تنظیم جدول افزایش سود بازرگانی برخی از تعرفه ها با هدف توجه به حمایت از تولید داخلی، رعایت حداقل اثرات افزایش و کاهش تورم مورد نظر قرار دارد که اتخاذ چنین سیاستی ضمن بکار گیری حداکثری از ظرفیت واحدها ،زمینه ساز ایجاد پتانسیل های تولیدی در رشته های مختلف کالایی و عرضه بیشتر محصول در بازار خواهد شد.

افخمی ابراز امیدواری کرد با تنظیم مقررات در نظام تجاری کشور، شاهد شکوفایی در تولید ،ایجاد فرصت های لازم برای سرمایه گذاری، اشتغال و توسعه ظرفیت های جدید در بخش صادرات غیر نفتی باشیم.

اواخر سال گذشته ( 1393 ) با مصوبه هیات وزیران تعداد طبقات تعرفه ای کشور از 14 به 10 طبقه کاهش یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز