خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت مطرح کرد:

سال گذشته رشد مثبت تولید کالاهای مهم صورت گرفت

asdasd
کد خبر : ۲۶۸۶۰۹

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایجاد زمینه های مناسب جهت رسیدن به رشد ارزش افزوده بخش های صنعت، معدن و تجارت به میزان 6 درصد در سال 94 دنبال می شود.

گزارش ایلنا و به نقل از شبکه اطلاع رسانی وزارتخانه مزبور حاکیست، حسین ابویی مهریزی اظهار داشت: برنامه ریزی گسترده ای برای استفاده حداکثری از فضای جدید بین الملل ایجاده شده، این در حالی است که برای بخش تولید و تجارت بر سیاست های اقتصاد مقاومتی تاکید خواهد شد.

معاون طرح وبرنامه وزارتخانه یادشده با تاکید بر بهبود و توسعه روابط تجاری بین المللی، افزود: زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی در بخش صنعت و معدن را به میزان سه میلیارد دلار در سال جاری محقق خواهیم ساخت.

وی اضافه کرد: تلاش می شود صادرات غیرنفتی در سال جاری به مرز 77 میلیارد دلار برسد، هرچند سیاست گذاری واردات کشور در جهت ارتقای توان رقابت پذیری تولیدات داخلی است.

ابویی تصریح کرد: تامین زیرساخت های مناسب، رسیدن به رتبه 120 در شاخص سهولت انجام کسب و کار هدف گذاری شده است.

وی گفت: تاکید وزیر صنعت، معدن وتجارت، تکمیل طرح های نیمه تمام به ویژه طرح های پیشران و مهم صنعتی و معدنی که در تکمیل زنجیره ارزش تاثیر دارند در سال جاری دنبال می شود.

معاون طرح و برنامه وزارتخانه مزبور گفت: سال گذشته بهبود نسبی شاخص های کلان و اختصاصی این بخش محقق شد.

به گفته وی، محدودیت های ارزی و بانکی و مشکلات تحریم برای بخش صنعت، معدن و تجارت مانع از آن نشد که در جهت توقف روند نزولی تولید اقدام شود و در سال گذشته رشد مثبت تولید کالاهای مهم صورت گرفت.

ابویی افزود: سال 93 فعال سازی جدی بخش اکتشاف معادن و اجرای پروژه های معدنی با مشارکت بخش خصوصی و سازمان های زمین شناسی و ایمیدرو انجام گرفت.

براساس تفاهم نامه میان سازمانهای یادشده که از دی ماه 92 در دستور کار قرار گرفت 200 هزار کیلومتر از مساحت کشور تحت پوشش اکتشافات معدنی قرار گرفت. این برنامه برای یک دوره سه ساله تعریف شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز