خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت‌و‌گو با ایلنا:‌

رفتار مسئولان فرودگاه جده همراه با شیطنت بود

رییس انجمن شرکت های هواپیمایی با بیان اینکه امکان ندارد ایرلاین ها قبل از پرواز نسبت به اخذ مجوز از فرودگاه مقصد اقدام نکنند، گفت:‌ با توجه به اخباری از علت برگشت هواپیمای 747 ایران ایر از فرودگاه جده منتشر شده، معتقدم رفتار مسئولان این فرودگاه همراه با شیطنت بود.

مقصود اسعدی سامانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، ‌ درباره علتی که مسئولان فرودگاه جده از عدم اجازه فرود به هواپیمای ایران ایر مطرح کرده‌اند، ‌ تاکید کرد: ‌ قطعا مجوز پرواز اخذ شده و روال این است که مجوز پرواز‌ها به صورت کلی گرفته شود و معمولا مورد به مورد مجوز برای پرواز‌ها گرفته نمی‌شود. 

وی ادامه داد: ‌ شرکت هواپیمایی ایران ایر هم به عنوان یک شرکت هواپیمایی مادر کشورمان به طور فصلی برنامه پروزا‌هایش را تنظیم می‌کند و با توجه به اینکه برنامه‌ها از قبل هماهنگ می‌شود قطعا مجوز پرواز از مقصد پروازی هم گرفته می‌شود. 

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در پاسخ به این سوال که آیا فرودگاهی می‌تواند اعلام ممنوعیت برای فرود برخی از هواپیما‌ها کند، ‌تصریح کرد: مسئولان فرودگاهی کشور‌ها با توجه به مقررات داخلی خود می‌توانند مقرراتی را برای اعمال محدودیت‌هایی برای یک نوع و مدل از هواپیما یا سن آن اقدام کنند اما باید قوانین و مقررات خود را از قبل اطلاع رسانی کنند تا اختلالی در برنامه و پروازهای جاری ایرلاین‌ها رخ ندهد. 

اسعدی سامانی در پاسخ به این سوال که آیا این برخورد فرودگاه جده واقعا علت فنی داشته، ‌ گفت: نمی‌توان قضاوت کرد و همانطور که گفتم فرودگاه‌ها می‌توانند محدودیت‌هایی را برای ورود برخی از هواپیما‌ها اعمال کنند اما در این مورد، ‌ به نظر می‌رسد شیطنتی هم در کار بوده است. 

وی در خصوص اعمال رفتار متقابل با برخورد مسئولان فرودگاه جده گفت: ‌ قطعا هر اقدامی که در راستای مصالح نظام کشور و ایمنی پرواز‌ها باشد اتخاذ و اعمال می‌شود. 

به گزارش خبرگزاری ایلنا، فرودگاه جده روز چهارشنبه ۱۹ فروردین ماه به هواپیمای بویینگ ۷۴۷ ایران ایر که از اصفهان عازم سفر بود، اجازه فرود نداد و علت آن را عدم اخذ مجوز پرواز از سوی شرکت هواپیمایی ایران ایر از سوی مسئولان فرودگاه جده برای فرود این تایپ از هواپیما اعلام کرد.

کد خبر : ۲۶۸۴۶۰