خبرگزاری کار ایران

انتقال حدود 95 میلیون لیتر فراورده های‌نفتی در ایام نوروز به انبارهای پخش منطقه شمال

همزمان با آغاز تعطیلات نوروزی منطقه شمال از بیست و نهم اسفند تا چهاردهم فروردین امسال 94 میلیون و 766 هزار و 186 لیتر انواع فرآورده های نفتی شامل بنزین سوپر، بنزین معمولی، نفت سفید و نفت گاز را به استانهای مازندران و گلستان انتقال و تحویل شرکت های پخش استانهای مذکور داده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه شمال، هوشنگ رشیدی مدیر منطقه با اشاره به کاهش حدود  23 درصدی تحویل انواع فرآورده های نفتی نسبت به تعطیلات نوروز سال قبل اضافه کرد: این منطقه، فرآورده ها را پس از حمل از طریق خطوط لوله به انبارهای  پخش ساری، گرگان و گنبد تحویل می دهد.

وی با بیان اینکه در این مدت چهار میلیون 952 هزار و 812 لیتر بنزین سوپر و 48 میلیون و 437هزار و 679 لیتر بنزین معمولی به دو استان مازندران وگلستان تحویل شده است، اظهار داشت: در این مدت 10میلیون و 760هزار و 391لیتر نفت سفید و 30میلیون و 615هزارو 304لیتر نفت گاز تحویل سه واحد پخش منطقه شمال شد.

مدیر منطقه شمال به کاهش حدود 21درصدی تحویل فرآورده های نفتی به واحد پخش ساری در استان مازندران  و 31درصدی به واحد های پخش گرگان و گنبد در گلستان اشاره کرد و گفت: به نظر می رسد به علت محدودیت های ترافیکی تردد خودروهای سنگین در ایام نوروز مقدار مصرف نفت گاز به نسبت سال قبل کاهش محسوسی یافته است.

وی استفاده از سوخت سی ان جی، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، مدیریت مصرف سوخت ناشی از حذف سهمیه نوروزی و استفاده از خودروهای کم مصرف را از دیگر دلایل کاهش مصرف سوخت عنوان کرد.

وی به اهمیت پایداری و ایمنی انتقال فرآورده های نفتی اشاره کرد و گفت: اگر حامل های انر‍ژی با کمترین هزینه و به سهولت در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد، نتیجه فعالیت کارکنان خدوم شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت است که در ایام تعطیلات نوروز نیز به صوت خستگی ناپذیر مشغول انجام وظایف خود بوده اند.

منطقه شمال با داشتن بیش از 620کیلومتر خط لوله ظرفیت انتقال روزانه 500هزار بشکه فرآورده های نفتی  و نفت خام را دارد.

کد خبر : ۲۶۵۱۳۰