خبرگزاری کار ایران

با رونمایی از نسخه انگلیسی یک سامانه :

حضور سرمایه گذاران خارجی در بورس ایران پیش بینی شد

با رونمایی از نسخه انگلیسی سامانه دارایی سهامداران توسط سپرده گذاری مرکزی،حضور سرمایه گذاران خارجی در بورس ایران پیش بینی شد تا این گروه هم قادر به استخراج اطلاعات سهامداری باشند.

به گزارش ایلنا، در حالی بعد از اعلام توافق هسته ایی عطش سرمایه گذاران خارجی برای حضور در بازار سهام ایران (http://boursepress.ir/news/10778) شروع شده که شرکت سپرده گذاری مرکزی که حضور این گروه را از قبل پیش بینی کرده بود، اقدام به رونمایی از نسخه انگلیسی زبان سامانه دارایی سهامداران کرد تا این گروه هم قادر به استخراج اطلاعات سهامداری باشند.

در این رابطه علی حسنی با اشاره به شعار سال 94 این شرکت «ایجاد زیر ساخت‌های بین المللی شدن بازار سرمایه» افزود: از این پس سهامداران خارجی می‌توانند با مراجعه به سامانه IPS انگلیسی به نشانی http://enp.csdiran.com وضعیت دارایی سهام و معاملات سهام خود را در آخرین روز معاملاتی به زبان انگلیسی مشاهده کنند.

وی قابلیت جستجو و گزارش گیری بر روی سبد سهام و آخرین معاملات را از دیگر مزیت های نسخه انگلیسی IPS اعلام کرد و با بیان اینکه مدیریت فناوری اطلاعات سمات آماده دریافت پیشنهادها و نظرات کاربران است، افزود: سهامداران خارجی نیز برای ثبت نظرها و پیشنهادهای خود می توانند به نشانی  http://enp.csdiran.com/Home/Contact مراجعه کنند.

سامانه فارسی وضعیت دارایی سهامداران (IPS) تیرماه سال 1387 با هدف ارائه برخی خدمات به صورت الکترونیکی به سهامداران راه اندازی شد و هم اکنون بیش از 30 هزار سهامدار با ثبت نام دراین سامانه، اطلاعات خود را از طریق IPS دریافت می کنند.

تهیه صورت دارایی سهامداران در شرکت های مختلف (به تفکیک کارگزار ناظر)، آگاهی از آخرین گردش حساب دارایی، جمع آوری اطلاعات برای واریز سود و اطلاعات پستی سهامداران از مهم ترین ویژگی های IPS است.

سهامداران حقیقی برای دریافت شناسه و رمز کاربری IPS می توانند به دفاتر منتخب پیشخوان دولت مراجعه و یا با تکمیل فرم غیر حضوری و ارسال آن به سمات، کد شناسه و رمز کاربری این سامانه را دریافت کنند.

کد خبر : ۲۶۵۱۰۵