خبرگزاری کار ایران

یک استاد دانشگاه در گفت‌وگو با ایلنا :

بازگشت امید به اقتصاد اولین گام نتایج تفاهم لوزان/تاثیر نتایج توافقات نهایی زمانبر است

با تورم هایی که دولت پیشین ایجاد کرده بود و فشارهایی که بر زندگی مردم وارد شده بود، مردم با توجه به نتایج مذاکرات امید وار شدند تا شاید بهبودی در وضع معیشتی یشان به وجود آید.

مهدی تقوی ، کار‌شناس اقتصادی و استاد دانشگاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص اوضاع بازار و وضعیت هیجانی آن پس از اعلام تفاهم در لوزان گفت: در اقتصاد یک کشور سطح انتظارات مسئله مهمی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت لذا ایجاد خوشبینی نیز  در اقتصاد کشور حتی اگر دولت هم در این زمینه اقدامی نداشته باشد، اوضاع اقتصاد را بهبود می‌بخشد.

وی در ادامه افزود: با تورم‌هایی که در زمان دولت پیشین داشتیم و فشارهایی که بر زندگی مردم وارد شده بود، مردم با توجه به نتایج مذاکرات امید وار شدند تا شاید بهبودی در وضع معیشتی شان به وجود آید.

این کار‌شناس اقتصادی گفت: تاثیرنتایج مذاکرات بر زندگی مردم تا ۹ماهه سال جاری آشکار خواهد شد با این شرایط امید است که وضع اشتغال جوانان، اوضاع تولید کارخانه‌ها و... بهبود یابد.

وی اظهار کرد: در گذشته ما در زمینه صادرات هم با مشکلاتی مواجه بودیم زیرا تحریم‌ها اجازه صادرات بیش از یک میلیون نفت را به سایر کشور‌ها نمی‌داد و ما مجبور بودیم مازاد نفت‌هایی را که استخراج کرده‌ایم ذخیره کنیم.

تقوی در پایان تاکید کرد: با توجه به کاهش قیمت دلار در آینده سطح زندگی در کشور نیز بهبود خواهد یافت و مردم راحت‌تر زندگی خواهند کرد.

کد خبر : ۲۶۳۹۲۵