خبرگزاری کار ایران

آغاز خرید تضمینی گندم با عاملیت بانک کشاورزی

مراکز خرید در سراسر کشور آمادگی کامل دارند تا تمام گندم‌های عرضه شده کشاورزان را با نرخ تضمینی خریداری کنند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: با شروع برداشت گندم در استانهای کرمان و سیستان بلوچستان، خرید تضمینی این محصول در کشور با عاملیت بانک کشاورزی آغاز شد.

به گزارش ایلنا به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، علی قنبری افزود: نخستین محموله‌های گندم مربوط به سال زراعی ۹۳ - ۹۴ در جنوب استان کرمان و سیستان و بلوچستان برداشت و تحویل مراکز خرید گندم در این مناطق شد.

وی اظهار داشت: به منظور ایجاد هماهنگی بیشتر در زمینه انجام عملیات خرید، در سالجاری خرید تضمینی گندم با عاملیت بانک کشاورزی انجام می‌شود.

معاون وزیر جهادکشاورزی از ایجاد، هماهنگی و آمادگی کامل مراکز خرید و شعب بانک عامل در سراسر کشور خبر داد و گفت: همه ساله خرید تضمینی گندم از اواسط فروردین درجنوب استان فارس شروع و تا آبان ماه سالجاری ادامه داشت، اما امسال فصل برداشت و خرید تضمینی گندم از اواخر اسفندماه سال گذشته از استانهای کرمان و سیستان و بلوچستان شروع شد.

قنبری افزود: به منظور رفاه حال گندمکاران کشور راه اندازی سامانه بانک کشاورزی برای خرید تضمینی گندم از بهمن ماه سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و پس از ۲ ماه فعالیت آزمایشی، هم اکنون سامانه خرید این بانک آماده ارائه خدمات به موقع و کارآمد به کشاورزان است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اظهار داشت: قبل از شروع فصل کاشت، نرخ خرید تضمینی گندم برای هر کیلوگرم گندم معمولی در سالجاری ۱۱۵۵ تومان و برای گندم دروم ۱۱۸۸ تومان تعیین و اعلام شده بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر مراکز خرید در سراسر کشور آمادگی کامل دارند تا تمام گندم‌های عرضه شده کشاورزان را با نرخ تضمینی خریداری کنند.

معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: پیش بینی می‌شود در سالجاری با توجه به بارشهای خوب اخیر، ترویج و توسعه بخش کشاورزی و حمایت از تولیدات داخلی محصولات کشاورزی و اعلام به موقع نرخ خرید تضمینی، مقدار گندم بیشتری از کشاورزان به نسبت سال گذشته خریداری شود.

کد خبر : ۲۶۳۹۰۹