خبرگزاری کار ایران

رایزنی شرکت ملی نفتکش با کشورهایی اروپایی/ورود نفتکشهای ایرانی به بازار اروپا استارت خورد

با نهایی شدن توافق هسته‌ای ایران، راه را برای از سرگیری تردد کشتی‌های شرکت ملی نفتکش ایران به بازار اروپا باز و هموارخواهد کرد.

به گزارش ایلنا، علی اکبر صفایی ضمن تبریک دستیابی ایران به توافق هسته‌ای با کشورهای ۱+۵، ازتلاش‌های تیم مذاکره کننده کشورمان قدردانی کرد و گفت: دستیابی به این توافق نقطه عطفی در تاریخ پرونده هسته‌ای ایران به شمار می‌رود و با اجرای توافق نهایی در تیرماه، شاهد به بار نشستن تلاش‌های انجام شده و لغو کامل تحریم‌ها خواهیم بود. 

وی  در مورد تاثیر این توافق بر عملکرد شرکت ملی نفتکش نیز اظهار داشت: هر چندهنوز توافق نهایی امضا نشده و سازو کار لغو تحریم‌ها هم مشخص نشده است اما همین توافق اولیه در تعیین و ترسیم مسیر این شرکت برای ورود به بازارهای بین المللی، پیگیری لغو تحریم‌ها و همچنین اقدامات آتی موثر خواهد بود. 

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران در مورد برنامه‌ها و اقدامات این شرکت پس از لغو تحریم افزود: شرکت از مدت‌ها پیش با پیش‌بینی احتمال لغو تحریم‌ها، برنامه ریزی‌های لازم را با کشورهایی اروپایی برای حمل نفت و تردد در بنادر کلیه کشور‌ها انجام داده است که برای تحقق آن، منتظر امضاء توافق نهایی و مشخص شدن زمان و چگونگی لغو کامل تحریم‌ها هستیم. 

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران با بیان اینکه درحال حاضر ناوگان این شرکت یکی از بزرگ‌ترین و جوان‌ترین ناوگان‌های حمل مواد نفتی جهان است گفت: این شرکت آمادگی دارد تا مجددا «فعالیت خود را در بازارهای اروپایی از سرگیرد البته برنامه ریزی‌ها برای ورود به این بازار بگونه‌ای خواهد بود که به حمل نفت خام صادراتی کشور لطمه‌ای وارد نشود. 

صفایی اضافه کرد: این ظرفیت همواره مورد توجه شرکت‌های نفتی بین المللی که قبل از تشدید تحریم‌ها، از مشتریان اصلی شرکت ملی نفتکش ایران بوده‌اند، قرار داشته و بدون شک آن‌ها از ورود دوباره این شرکت به بازارهای اروپایی استقبال خواهند کرد. 

وی درباره توان و ظرفیت شرکت ملی نفتکش ایران افزود: ناوگان این شرکت شامل حدود ۶۰ فروند کشتی VLCC است که بیشتر آن‌ها غول پیکر بوده و در مجموع ظرفیت حمل بیش از۱۰۰ میلیون تن محموله نفتی را دارا هستند و هم اکنون حمل نفت خام صادراتی کشور را به مقاصد بین المللی تعیین شده بر عهده دارند. 

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران اضافه کرد: البته با برنامه‌های توسعه‌ای پیش بینی شده، در آینده نزدیک تعداد این کشتی‌ها و به تبع آن ظرفیت ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران افزایش خواهد یافت تا با گشوده شدن بازارهای اروپا، بتوانیم همچون گذشته بدون هیچ کمبودی در این بازار نیز ایفای نقش کنیم. 

وی در پایان ضمن تشکر از حمایت‌های دولت تدبیر و امید در حمایت از شرکت ملی نفتکش ایران، اظهار امیدواری کرد که سال ۹۴، سال رفع تحریم‌ها و رونق و توسعه بیش از پیش صنعت کشتیرانی و بخش دریایی و بندری کشور باشد.

کد خبر : ۲۶۳۶۱۲