خبرگزاری کار ایران

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت در گفت‌و‌گو با ایلنا:

حل مشکلات بوروکراسی راهکار آغاز عرضه نفت خام در بورس انرژی/قیمت‌ها صادراتی است

معاون امور بین الملل شرکت ملی نفت گفت: با حل مشکلات بوروکراسی، عرضه نفت خام در بورس انرژی آغاز می‌شود.

محسن قمصری، مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره عرضه نفت خام در بورس انرژی گفت: مشکلات بوروکراسی این عرضه در حال حل شدن است و با نهایی شدن اقدامات بزودی عرضه نفت خام در بورس آغاز می‌شود.

وی در خصوص قیمت‌ها نیز اظهار داشت: قیمت‌ها تقریبا متعادل بوده و با نفت صادراتی یکسان است و با توجه به اینکه قرار است نفت بصورت فیزیکی صادر شود؛ قیمتی تعیین می‌شود که خریداران بتوانند آن را صادر کنند.

به گزارش ایلنا، معاملات نفت خام ۱۷فروردین سال گذشته پس از ۱۳سال تلاش برای نخستین بار در قالب معاملات بورس انرژی انجام شد و شرکت ملی نفت ایران 2920 بشکه نفت خام داخلی را برای اولین بار در بورس انرژی عرضه کرد که این میزان به قیمت سه میلیون و 63 هزار و 27 ریال به فروش رفت. اما در کمتر از ۲‌ماه از عرضه نفت خام، بورس انرژی خبری را منتشر کرد که بر مبنای آن عرضه آن بین ۳هفته تا یک‌ماه متوقف خواهد شد و وزیرنفت در خصوص دلایل توقف عرضه نفت خام در بورس انرژی گفته بود که بحث توقف عرضه نفت مطرح نیست، اما وزارت نفت باید مطمئن شود که خریداران نفت در بورس انرژی مصرف کننده واقعی هستند و فعالیت پالایشی انجام می دهند.

کد خبر : ۲۶۳۵۳۲