خبرگزاری کار ایران

استاد اقتصاد دانشگاه تهران در گفتگو با ایلنا :

مذاکرات مسیر بازار سرمایه را تغییر داد

در حال حاضر ما شاخصی نداریم که این پیشرفت ها را مقایسه کنیم، اما مطمئنا وزرای داخلی و خارجی اقدام به محاسبه این تغییرات خواهند کرد.

آلبرت بغزیان، در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص تاثیرات توافق هسته ای بر اقتصاد کشور، گفت: شاید از نظر واقعی و فیزیکی شاهد اتفاقی نباشیم، اما آن چه که در اقتصاد کشور تاثیر می گذارد انتظاراتی است که در افراد به وجود آمده است؛ در انتظارات بازار سرمایه ما شاهد رشد خوبی در بازار هستیم، ازجمله برای بانک ها این موضوع نشان دهنده این است که بحث برداشتن تحریم ها می تواند گشایشی برای بخش مالی بانک ها باشد.

وی در ادامه افزود: در بخش بازار ارز ما شاهد سقوط قابل توجه ارز هستیم؛ همچنین از سوی دیگر ما بحث تقویت ریال را داریم که آن انتظار سودا گری از این بازار را از بین می برد؛ این امر مستلزم گذشت زمان است و تاثیراتش را در آینده نشان خواهد داد.

این استاد دانشگاه بیان کرد:در حال حاضر ما شاخصی نداریم که این پیشرفت ها را مقایسه کنیم، اما مطمئنا وزرای داخلی و خارجی اقدام به محاسبه این تغییرات خواهند کرد.

بغزیان گفت: این مذاکرات در کوتاه مدت بازارهایی مانند ارز و بورس را تحت تاثیر قرار داده است همچنین انتظارات مثبت رونق در سطح خرید و بودجه را شاهد هستیم.

وی اظهار کرد:در بخش تولیدی ما همچنان مشکلاتی داریم؛ سرمایه گذاران داخلی تمایل به سرمایه گذاری در کشور دارند و سرمایه گذاران خارجی هم تمایل به ایجاد یک رابطه ی تجاری مثبت  با کشورمان دارند.

وی در پایان افزود: من کاملا به این توافق خوشبین هستم، به خصوص پس از مکتوب شدن این توافق، ما شاهد اثرات مثبت این عمل خواهیم بود.

کد خبر : ۲۶۳۴۳۶