خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای؛

رشد 6.5 درصدی ترانزیت کالا طی سال 93

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از رشد ۶. ۵ درصدی ترانزیت کالا طی سال ۹۳ خبر داد و گفت: کامیون‌های ایرانی ۶۳ درصد کالاهای ترانزیتی را حمل کردند.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمدجواد عطرچیان درباره آخرین آمار ترددی از پایانه‌های مرزی کشور در ایام نوروز، افزود: از ۲۵ اسفندماه ۹۳ تا پایان روز جمعه (۱۴ فروردین ماه) ۷۵۸ هزار و ۵۸۷ نفر از ۲۳ پایانه فعال مرزی کشور تردد کردند. این رقم شامل تردد خودروهای سواری٬ اتوبوس ها٬ کامیون‌ها و سایر وسایل حمل و نقلی می‌شود.

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ایۀ اظهار داشت: از آمار یادشده ۱۳۱ هزار مسافران خارجی ورودی٬ ۱۴۰ هزار نفر مسافران خارجی خروجی٬ ۲۴۵ هزار نفر مسافر ایرانی ورودی و ۲۴۲ هزار نفر مسافر ایرانی خروجی بودند.

وی مرزهای مهران٬ بازرگان٬ باشماق و تمرچین را پر تردد‌ترین مرزهای کشور به لحاظ مسافر تا پایان روز گذشته ذکر کرد و یادآور شد: تردد مسافر نسبت به مدت مشابه سال قبل از مرز‌ها در قالب طرح نوروزی ۹ درصد کاهش داشت.

عطرچیان، بندرعباس٬ پرویزخان٬ باشماق٬ بازرگان و لطف آباد را فعال‌ترین مرزهای ورودی کشور از لحاظ ترانزیت کالا و بندر امام٬ بندرعباس٬ لطف آباد٬ سرخس و بازرگان را فعال‌ترین مرزهای خروجی کشور از لحاظ ترانزیت کالا در سال ۹۳ خواند و گفت: عملکرد ترانزیت جاده‌ای ۱۲ ماهه سال گذشته ۱۲ میلیون و ۳۴۰ هزار تن بود که نسبت به مدت مشابه سال (۹۲) قبل از آن ۶. ۵ درصد رشد داشت.

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای عمده‌ترین کالاهای ترانزیتی را مواد نفتی٬ مصالح ساختمانی و انواع پنبه اعلام کرد و افزود: بیشترین تردد کامیون‌های ترانزیتی از مبدأ عراق و ترکیه بود و کامیون‌های ایرانی ۶۳ درصد کالاهای ترانزیتی را حمل و مابقی کالا‌ها را کامیون‌های سایر کشور‌ها جابه جا کردند.

کد خبر : ۲۶۳۳۹۰