خبرگزاری کار ایران

عضو شورای هماهنگی انجمن های همگن قطعات خودرو:

فقط به واردات خودرو از فرانسه نباید اکتفا کرد

دولت ما باید در این خصوص باز تر فکر کند، یعنی تمام ظرفیت های ما صرف واردات از کشور فرانسه نباشد، زیرا این کشور شریک تجاری خوبی تا به حال برای ما نبوده است.

محمود نجفی، در گفتگو با ایلنا در خصوص میزان واردات خودرو با توجه به نتایج مذاکرات، گفت: اگر دولت در این زمینه برنامه ریزی مناسبی داشته باشد و از این شرایط برای تولیدات بیشتر استفاده کند، ما شاهد بهبود اوضاع این صنعت در کشور خواهیم بود؛ اما اگر از این شرایط برای واردات استفاده کنیم شاهد افزایش نرخ بیکاری و تعطیلی کارخانه‌های تولید قطعات خودرو خواهیم بود.

وی در ادامه افزود: متاسفانه ۶۰درصد از قطعات خودرو موجود در بازار وارداتی است و درزمینه تولید نیز خودرو سازان ۲۵درصداز قطعات مورد نیازشان وارداتی است؛ که اگر این روند ادامه یابد به ضرر اقتصاد کشور خواهد بود و ما در این زمینه ضربه خواهیم خورد.

وی اذعان داشت: دولت ما باید در این خصوص باز‌تر فکر کند، یعنی تمام ظرفیت‌های ما صرف واردات از کشور فرانسه نشود، زیرا این کشور شریک تجاری خوبی تا به حال برای ما نبوده است.

نجفی در پایان تاکید کرد: می‌توانیم برای واردات خودرو و قطعات آن از کشور‌ها ی کره جنوبی آلمان و سایر کشور‌ها نیز استفاده کنیم؛ زیرا به طور مثال کشور کره جنوبی هم بازار متنوع تری دارد و از لحاظ تجاری هم می‌تواند شریک خوبی برای ما باشد.

کد خبر : ۲۶۳۳۵۰