خبرگزاری کار ایران

ایران در کنفرانس جهانی مس شیلی مشارکت دارد

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اعلام کرد: فرصت‌ها و مزیت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت مس ایران توسط شرکت ملی صنایع مس در چهاردهمین کنفرانس جهانی شیلی در دهه سوم فروردین ماه جاری تشریح خواهد شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران حاکی است: چهاردهمین کنفرانس بین المللی مس طی روزهای ۲۴ تا ۲۶ فروردین ماه جاری در شهر سانتیاگو شیلی برگزار می‌شود.

قرار است در کنفرانس یادشده بیش از ۵۰۰ شرکت بین المللی فعال و تصمیم گیر در بخش معدن و صنایع مس اعم از صاحبان شرکت‌های معدنی، تولید کنندگان، صادرکنندگان و واردکنندگان، سازندگان تجهیزات، پیمانکاران، دانشگاهیان و غیره مشارکت داشته باشند.

چگونگی تعادل قیمت مس در بازارهای جهانی، چالش‌ها و فرصت‌ها در تولید مس، وضعیت طرح‌های توسعه‌ای، روش‌های تولید ارزان و رقابتی، چشم انداز تقاضا در چین و نیز چشم انداز صنایع پایین دستی از جمله موضوعهایی است در کنفرانس مزبور مطرح و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

قیمت جهانی مس طی سال‌های اخیر با نوسانهای شدیدی مواجه بود به طوری که قیمت این فلز از حدود یک هزار و ۵۰۰ دلار در سال ۲۰۰۲ به بیش از ۱۰ هزار دلار در سال ۲۰۱۰ رسید.

سال ۲۰۱۴ افت ۱۴ درصدی قیمت جهانی مس نسبت به قبل از آن ثبت شد و اکنون به هر تن پنج هزار و ۵۰۰ دلار رسیده است.

مازاد عرضه و کاهش چشم انداز رشد اقتصادی چین عمده دلایل کاهش قیمت مس در بازارهای جهانی اعلام شد.

میزان کنسانتره مس تولید شده در دوره ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۳ توسط سه شرکت فعال در این زمینه، افزون بر۷۲۸. ۶ هزار تن گزارش شد که نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۲ رشد یک درصدی داشت.

طی ۱۱ ماهه سال گذشته افزون بر ۲۱۱. ۶ تن آند مس و بیش از ۱۷۶. ۷ هزار تن کاتد مس توسط شرکت‌های مس سرچشمه و می‌دوک تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۲ به ترتیب رشد دو و سه درصدی را نشان داد.

میزان مواد معدنی استخراج شده از معادن مس سرچشمه، سونگون و می‌دوک طی ۱۱ ماهه ۱۳۹۳ بالغ بر ۱۴۹ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۱۳۳ تن اعلام شد که در مقایسه با رقم دوره مشابه سال ۹۲ رشد ۱۹ درصدی داشت.

کد خبر : ۲۶۳۲۷۶