خبرگزاری کار ایران

تولید نفت و گاز برزیل در ماه فوریه افزایش یافت

آژانس نفت، گاز طبیعی و سوخت زیستی برزیل در بیانیه ای اعلام کرد که تولید نفت و گاز این کشور در ماه فوریه با ١٦ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به بیش از سه میلیون بشکه نفت و معادل گاز طبیعی در روز رسید.

به گزارش ایلنا از وزارت نفت و به نقل از خبرگزاری رویترز، براساس گزارش این آژانس، تولید نفت و گاز برزیل در ماه فوریه برای سومین بار و سومین ماه پیاپی از سه میلیون بشکه در روز فراتر رفته است.

آژانس نفتی برزیل افزود:میانگین تولید کل ٤٧ شرکت فعال در این کشور در ماه فوریه به ٣,٠١٣ میلیون بشکه نفت و معادل گاز طبیعی در روز رسید که ١٦ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال و ١.٥ درصد کمتر از تولید در ماه ژانویه بوده است.

براساس این گزارش، میانگین تولید شرکت دولتی نفت پتروبراس برزیل و همچنین تولید مشارکتی این شرکت با دیگر شرکتها در این ماه ٢,٥٣٨ میلیون بشکه نفت و معادل گاز طبیعی بود که ٤٨ درصد از مجموع تولید برزیل را به خود اختصاص داده است.

سهم تولید پتروبراس از مجموع تولید نفت و گاز برزیل در این ماه نسبت به ماه ژانویه تغییری نکرده است.

براساس این گزارش، شرکت بی جی انگلیس با تولید ١٣٧ هزار و ٢٢٩ بشکه معادل نفت در ماه فوریه، دومین تولیدکننده بزرگ نفت و گاز در برزیل در این ماه به شمار می رود.

همچنین تولید این شرکت در ماه فوریه نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ٥٠ درصد افزایش و در مقایسه با ماه ژانویه امسال ٢,٤ درصد کاهش یافته است.

شرکت پتروبراس نیز اوسط ماه فوریه در بیانیه ای اعلام کرد که با بهره برداری از چاههای جدید در ١٢ ماه اخیر، تولید نفت و معادل گازطبیعی این شرکت در ماه ژانویه در برزیل و خارج این کشور با افزایش ١٣,٣ درصدی همراه بوده است.

این شرکت نفتی که بخش عمده آن متعلق به دولت برزیل است، یکی از بزرگترین شرکتهای تجاری نفتی در جهان بوده و علاوه بر آمریکای جنوبی دارای سرمایه گذاری در آسیا، آفریقا و خاورمیانه است.

کد خبر : ۲۶۳۱۴۶