خبرگزاری کار ایران

افزایش ۹۲ درصدی ارزش معاملات بورسی در آخرین ماه سال گذشته

ارزش معاملات بورسی در آخرین ماه سال گذشته ۹۲ درصد افزایش یافت.

در پایان معاملات منتهی به ۲۷ اسفند ماه، ارزش کل معاملات سهام و حق تقدم بورس به ۴۴۰۲۸ میلیارد ریال بالغ شد که این رقم نسبت به ماه قبل ۹۲ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا, در این ماه تعداد ۱۹۱۴۶ میلیون سهم در۸۳۴ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب ۶۲ درصد افزایش و (۱۲.۳)درصد کاهش را نسبت به ماه گذشته تجربه کرد.

همچنین ارزش معاملات نرمال به ۲۹۰۲۳ میلیارد رسید و حجم معاملات معاملات نرمال با ۱۳۷۹۶ میلیون سهم به ترتیب با ۲۷ و ۶ . ۱۶ درصد افزایش نسبت به ماه گذشته همراه شدند.

براین اساس تعداد ۱۷۱۲۷۰۸ برگه اوراق مشارکت به ارزش ۱۷۱۴ میلیارد ریال معامله شد که نسبت به بهمن ماه گذشته به ترتیب افزایش ۷۱ و ۷۱.۲۶ درصدی را نشان می دهد.

این در حالی است که شاخص کل با (۲۱۸۸) واحد کاهش نسبت به ماه قبل معادل (۳.۳۸)درصد کاهش، به رقم ۶۲۵۳۲ واحد رسید.

شاخص بازار اول با (۲۶۰۲) واحد کاهش به رقم ۴۵۳۱۷ واحد بالغ گردید و شاخص بازار دوم با ۲۱۵۲ واحد افزایش به عدد ۱۲۷۸۴۰ واحد رسید.

طی اسفند ماه حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات با ۱۵.۵۱ درصد، دباغی، پرداخت چرم و ساخت انواع پاپوش با ۱۰.۳۸ درصد، بانک ها و موسسات اعتباری با ۱۰.۰۵ درصد، استخراج سایر معادن با ۷.۶۶ درصد و لاستیک و پلاستیک با ۶.۰۳ درصد بیشترین تغییر در شاخص را نسبت به سایر گروه ها به خود اختصاص دادند.

کد خبر : ۲۶۳۰۱۴