خبرگزاری کار ایران

سیف:

پرونده ۵۷۵ تن از بدهکاران بانکی به قوه‌ قضائیه ارسال شد

رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت با بیان اینکه میزان معوقات بانکی ۹۲ هزار میلیارد تومان شناسایی شده است، گفت: در این خصوص پرونده ۵۷۵ تن را به قوه‌ قضائیه فرستاده‌ایم .

ایلنا- ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت با بیان اینکه میزان معوقات بانکی 92 هزار میلیارد تومان شناسایی شده است، گفت: در این خصوص پرونده 575 تن را به قوه‌قضائیه فرستاده‌ایم که اطلاعات آنها نیز در حال تکمیل شدن است.

به گزارش ایلنا، وی افزود: میزان بدهی این افراد یک سوم معوقات کل نظام بانکی است.

رئیس کل بانک مرکزی انتظام‌‌بخشی به بازار غیرمتشکل پولی و گسترده شدن چتر نظام بانکی را از مهم‌ترین برنامه‌های بانک مرکزی در سال 1394 اعلام کرد.

سیف همچنین درباره پیش‌بینی نرخ ارز در سال آینده، تصریح کرد: این به میزان عرضه و تقاضا بستگی دارد.

وی معوقات بانکی را واقعیتی دانست که در همه نظامات بانکی وجود دارد، اما مهم این است که به‌ درستی شناسایی و با آن برخورد شود.

رئیس کل بانک مرکزی، گفت: به علت شرایط خاص اقتصادی، تسهیلات تکلیفی و نوسانات قیمت نفت شاهد بودیم که افراد موفق هم دچار معوقات بانکی شدند و ما نباید به گونه‌ای عمل کنیم که معوقات بانکی مانع ارائه تسهیلات شود.

سیف افزود: بانک مرکزی در بخشنامه‌ای اعلام کرده است که باید بدهکاران بانکی که در حال تولید هستند از فهرست افراد بدهکار معوق در نظام بانکی که به آنان نباید تسهیلات ارائه شود، مستثنا شوند تا خط تولید واحدهای آنان راه بیفتد و مانده بدهی آنها نیز باید به صورت قسطی از آنان دریافت شود.

کد خبر : ۲۶۱۳۸۰