خبرگزاری کار ایران

رییس مجمع عالی واردات در گفتگو با ایلنا:

باید در تعامل با کشور های اروپایی پیش قدم شویم

رییس مجمع واردات گفت: ۸۰تا ۸۵ درصد واردات، مواد اولیه کارخانه‌ها هستند .

محمد حسین بر خوردار در گفتگو با ایلنا، در خصوص برنامهٔ واردات و صادرات برای سال آینده، گفت: هر قدر که واردات ما بیشتر شود، به نفع ما است زیرا این واردات ۸۰تا ۸۵ درصد مواد اولیه کارخانه‌ها هستند که این موضوع باعث ایجاد شغل و رونق کارخانه‌ها و افزایش تولید و در نتیجه بهبود اوضاع اقتصادی کشور می‌شود.

وی در ادامه افزود: این موضوع ارزش افزوده صادرات را هم به همراه دارد؛ در تمام دنیا هم اگر ۱۰۰ میلیون دلار وارد می‌کنند ، ۱۳۰میلیون دلار صادر می‌کنند.

برخوردار در خصوص تاثیر تحریم‌ها و همچنین نتایج مذاکرات در این خصوص اذعان داشت: به نظر می‌رسد که روند مثبتی را دنبال می‌کنیم؛ کشورهای اروپایی نیز گفته‌اند که در تحریم‌های بعدی با آمریکا همراهی نخواهند کرد، در این خصوص ما هم شفاف سازی‌های لازم را کرده‌ایم.

وی در ادامه گفت: رهبری انقلاب  هم فرموده‌اند که ما قصد هیچ گونه استفاده اتمی از این فناوری را نداریم. در این خصوص باید به تمام مردم دنیا اطلاع رسانی کنیم و هدف خود را در این خصوص برایشان شرح دهیم.

وی در پایان تصریح کرد: ما نیازمند این هستیم که در بخش انرژی و معدن با سایر کشور‌ها تعاملاتی را آغاز کنیم در واقع نباید منتظر این باشیم که روابط کاری را آن‌ها با ما آغاز کنند و در این خصوص ما باید پیش قدم شویم.

کد خبر : ۲۶۱۰۹۷