خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دفتر امور بنگاه‌های سازمان توسعه تجارت ایران در گفتگو ایلنا :

بخش بسته بندی نیازمند فرهنگ سازی است

ما در کنار فرهنگ سازی در بخش بسته بندی باید قیمت‌ها را کنترل کنیم زیرا بسته بندی یک فعالیت اضافه در تولید است و در کشور ما هزینه تمام شده بالا است.

گیتی توانا، مدیر کل دفتر امور بنگاه‌های سازمان توسعه تجارت ایران و دبیر کمیته انتخاب صادر کننده نمونه، در گفت‌و‌گو با خبرنگارایلنا، در خصوص بسته بندی محصولات کشاورزی اظهار داشت: : کشاورزان ما در بخش تولید محصولات کشاورزی اغلب تولیدکنندگان خرد و دارای زمین‌های کشاورزی با مساحت کم هستند و بیشتر به شیوه سنتی کار می‌کنند، در حالی که ما در کشورهای دیگر شاهد تولید مکانیزه هستیم.

وی گفت: به دلیل نداشتن سرمایه گذار در بخش کشاورزی است که ما از نظر بسته بندی محصول عقب افتاده‌ایم در حالی که ما در بخش صنایع غذایی به دلیل وجود سرمایه گذار در این بخش رشد خوبی داشته‌ایم.

وی گفت: در بخش کشاورزی، کشاورز به تنهایی توان تولید انبوه را ندارد و به دلیل عادت‌های فرهنگی ما که محصولات کشاورزی را به صورت فله‌ای خریداری می‌کنیم برای سرمایه گذار چندان جذابیتی برا ی سرمایه گذاری وجود ندارد.

توانا گفت: بخش بسته بندی نیازمند فرهنگ سازی است و ما باید ابتدا به مردم آموزش دهیم که اگر محصول کشاورزی به محض برداشت بسته بندی شود از سلامت و کیفیت بیشتری برخوردار است و زمانی که بسته بندی محصول کشاورزی برای مصرف کننده فرهنگ سازی شود در نتیجه ما تقاضای بیشتری در این حوزه خواهیم داشت و سرمایه گذار برای سرمایه گذاری تشویق می‌شود.

وی افزود: ما در کنار فرهنگ سازی در بخش بسته بندی باید قیمت‌ها را کنترل کنیم زیرا بسته بندی یک فعالیت اضافه در تولید است و در کشور ما هزینه تمام شده بالا است.

وی در پایان گفت: ما باید تولید در مقیاس بالا داشته باشیم، یعنی سعی کنیم تولید را در کشو ر افزایش دهیم در نتیجه هزینهٔ تمام شده محصول پایین خواهد آمد.

کد خبر : ۲۶۱۰۱۰