خبرگزاری کار ایران

اولتیماتوم بورس به پالایشی‌ها برای ارائه اطلاعات تا فردا

معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس بر لزوم ارائه اطلاعات پالایشی‌ها به بازار در اسرع وقت تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، حسن امیری در خصوص توقف نمادهای پالایشی اظهار داشت: ابهامی بزرگ در ارتباط با نحوه قیمت گذاری شرکت های پالایشی وجود داشت که منجر به بسته شدن نماد شد در حال حاضر این ابهام از بین رفته است؛ بنابراین مسئولیت قانونی اعضای هیات مدیره است که در نخستین فرصت ممکن اثر این قیمت گذاری بر وضعیت این شرکت ها را به اطلاع کل بازار برسانند.

معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس افزود: از آنجا که اعضای هیات مدیره شرکت ها در قبال گزارشگری سریع و مناسب به بازار مسئولیت دارند و از طرفی دستورالعمل افشای اطلاعات ثبت شده نزد سازمان بورس حاکم به تمامی شرکت های بورسی است لذا، لازم است در اسرع وقت اطلاعات مربوطه به کل بازار منعکس شود.

امیری ادامه داد: بدیهی است چنانچه ابهامی در خصوص نحوه قیمت گذاری از طرف شرکت های پالایشی وجود داشته باشد به عنوان یک اطلاعیه شفاف سازی یا در قالب سناریوهای مختلف قابل ارائه به بازار خواهد بود تا بر اساس آن سهامداران از وضعیت شرکت آگاه شده و در خصوص دارایی های خود تصمیم مقتضی را اتخاذ کنند.

معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس گفت: سازمان بورس همچون گذشته برای رفع ابهامات، در کنار شرکت های پالایشی است و همه گونه مساعدت و همکاری را مبذول خواهد داشت، اما آن چه که در این مقطع اهمیت دارد اطلاع رسانی همگانی و لزوم شفاف سازی وضعیت این صنعت پس از دریافت نرخ های فروش فرآورده و خرید مواد اولیه است.

وی در پایان تاکید کرد: عزم سازمان مبنی بر دریافت سریع تر اطلاعات و ارائه آن به بازار، ضرورتی اجتناب ناپذیر و غیر قابل انکار است که مسئولیت مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شرکت های پالایشی را افزون می کند.

کد خبر : ۲۶۰۵۵۲