خبرگزاری کار ایران

جهانگیریان:

ایرلاین‌ها تا سقف ۱۵ درصد حق چارتری دارند

asdasd
کد خبر : ۲۶۰۵۲۳

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در نشست خبری با اشاره به افزایش ۶۵ درصدی مجوزهای پروازها در ایام نوروز امسال از انجام بیش از ۲۳۵۰ پرواز فوق‌العاده در تعطیلات نوروزی خبر داد.

به گزارش ایلنا، علیرضا جهانگیریان در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار کرد:‌در سال گذشته تعداد کل مجوزهای فوق العاده صادر شده در ایام نوروز 1400 پرواز بود که تلاش کرده‌ایم این عدد در سال جاری افزایش یابد.البته در کنار آن مجوز پروازهای ایرلاین های خارجی هشت درصد کاهش یافت و به این ترتیب امکان فعالیت برای ایرلاین هایی که در ایران فعالیت می کنند فراهم شده است.

وی با بیان این‌که سال گذشته در حوزه مسافرت‌های بین المللی رشدی 21 درصدی را در جابه جایی مسافر کسب کرده ایم اظهار کرد: با جابه‌جا کردن 17 میلیون مسافر داخلی و 10 میلیون مسافر بین‌المللی در مجموع کشور 27 میلیون سفر هوایی را ثبت کرد که برای خود پیشرفتی بزرگ به حساب می‌آید.

جهانگیریان با بیان این‌که سازمان هواپیمایی تلاش کرده حضور خود در عرصه های بین المللی را نیز تقویت کند، اظهار کرد: بازگشت دو ایرلاین از اتریش و ایتالیا و آغاز پروازهای ایرلاین دومی از کشور آلمان دو آمار جدیدی بود که در سال گذشته ثبت شد و البته در کنار آن یک موافقت نامه نیز با کشور پرتغال امضا کردیم که این توافق نامه نیز در ماه های آینده تاثیرات مثبت خود را به بار خواهد آورد.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که تمامی ایرلاین ها با توجه به ظرفیت موجود و ناوگان فعالشان برای انجام پروازها مجوز دریافت می کنند، اظهار کرد: در نوروز امسال پروازهای برنامه‌ای افزایشی چهار درصدی داشته و در سطح بین المللی نیز رشدی هفت درصدی را ثبت خواهیم کرد انتظار داریم در پایان سفرهای نوروزی بیش از سه میلیون مسافر از طریق ناوگان هوایی جابه جا شوند.

وی در رابطه با بحث ممنوعیت پروازهای چارتری اظهار کرد: با تلاش و پیگیری های صورت گرفته از سوی وزیر راه و شهرسازی آیین نامه جدید تاسیس شرکت های هواپیمایی در طول ماه های گذشته در شورای هواپیمایی کشور طراحی و تصویب شد تا از این طریق بحث پروازهای چارتری نیز قابلیت پیگیری داشته باشد.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: بر مبنای این قانون جدید تمامی ایرلاین ها تنها اجازه دارند تا سقف 10 تا 15 درصد از پروازهای خود را در قالب چارتر برنامه ریزی کنند که البته سطح قطعی آنها را سازمان هواپیمایی کشوری تعیین می کند در صورتی که هر یک از این شرکت ها بیشتر از این ظرفیت بلیت چارتری به فروش برسانند از حالت ایرلاین های معمولی خارج شده و به عنوان ایرلاین چارتری شناخته خواهند شد.

وی درباره بحث تاخیرهای هواپیما در ایران نیز اظهار کرد: ما در ایران با وجود تمامی محدودیت‌های حاصل شده از تحریم ها حدود 30 تا 35 درصد تاخیر پروازی ثبت کرده ایم که این رقم در قیاس با کشوری مانند ایالات متحده آمریکا که قطب صنایع هوایی بوده و در سال 2014، 21 درصد تاخیر هوایی ثبت کرده است چندان عدد چشگیری به حساب نمی آید.

وی اضافه کرد: البته تمام تلاش ما این است که تاخیرها را به حداقل برسانیم و در این راستا برنامه ریزی های خوبی نیز صورت گرفته است.در ایران 60 درصد از تاخیرها به دلیل مسائل فنی، 20 درصد مسائل جوی و 20 درصد نیز سایر عوامل تاثیرگذار اتفاق می افتد.

جهانگیریان در پاسخ به این سوال که آیا هواپیماهای آنتونوف بار دیگر مجوز پرواز دریافت کرده اند اظهار کرد: به جز هواپیمای آنتونوف 140 که پس از سانحه پرواز آن ممنوع شده دیگر هواپیماها در صورت کسب استانداردهای لازم می‌توانند پرواز کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز