خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن صنایع همگن قطعات خودرو، در گفتگو با ایلنا ::

نگران قاچاق قطعات خودرو هستیم

اگر طرح ساماندهی واردات خودرو اجرایی نشود ما شاهد ورود خودروهای بی کیفیت خواهیم بود؛ما نگران قاچاق قطعات خودرو که کیفیت چندانی هم ندارند از کشور هایی مانند چین هستیم که به دلیل ارزان بودن این قطعات مردم هم به راحتی خریداری و بر روی خودرو های خود نصب می کنند.

آرش محبی نژاد ، در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص پیش بینی ها برای صادرات و واردات خودرو در سال آینده، اظهار داشت: اگر مذاکرات با 1+5 به نتیجه برسد و در این مسیر به موفقیت برسیم شاهد یک جهش بزرگ صادرات خودرو و قطعه از کشورمان خواهیم بود.

وی افزود: همچنین خودروسازان مطرح دنیا نیز منتظر لغو تحریم ها هستند تا با ما همکاری های لازم را به عمل آورند، اگر این مهم تحقق یابد ما به زنجیره ی تامین جهانی خواهیم پیوست.

وی در ادامه افزود: اگر هم در این خصوص به توافق نرسیم بازهم شاهد افزایش صادرات بیشتر در این زمینه خواهیم بود و روند رو به رشد و مثبتی خواهیم داشت.

وی در خصوص واردات خودرو گفت:اگر طرح ساماندهی واردات خودرو اجرایی نشود ما شاهد ورود خودروهای بی کیفیت خواهیم بود ؛ ما نگران قاچاق قطعات خودرو که کیفیت چندانی هم ندارند از کشورهایی مانند چین هستیم که به دلیل ارزان بودن این قطعات مردم هم به راحتی خریداری و بر روی خودرو های خود نصب می کنند.

وی در پایان تاکید کرد: این قطعات نامرغوب، باعث خرابی سایرقسمت های  خودرو در دراز مدت می شود ودر این زمینه باید برنامه ریزی هایی صورت گیرد.

کد خبر : ۲۶۰۴۲۳