خبرگزاری کار ایران

رونمایی از اسقاط ۳۰۰ هزار خودروی فرسوده امروز، با حضور معاون رئیس جمهور

با اجرای طرح از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در سال ۹۳، ۴۰۰ میلیون لیتر کاهش مصرف بنزین در کشور داشته‌ایم که این میزان کاهش ۴۰۰میلیارد تومان صرفه جویی در پرداخت یارانه واقعی بنزین را در پی داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم رونمایی از اسقاط ۳۱۱هزار و ۹۵۰ خودروی از رده خارج شده امروز با حضور معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور، علیرضا فیض بخش مدیرعامل ستاد حمل و نقل و سوخت و سردار مومنی رئیس راهور ناجا برگزار می‌شود.

با اجرای طرح از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در سال ۹۳، ۴۰۰ میلیون لیتر کاهش مصرف بنزین در کشور داشته‌ایم که این میزان کاهش ۴۰۰میلیارد تومان صرفه جویی در پرداخت یارانه واقعی بنزین را در پی داشت. همچنین با از رده خارج کردن این تعداد خودرو ۱۲ هزار و ۶۰۰میلیارد تومان کاهش هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی را داشت.

لازم به ذکر است؛ آلایندگی ایجاد شده توسط هر خودروی فرسوده برابر با ۵۰ خودروی یورو۴ و ۲۲ خودروی یورو ۲ است به طوری که هر خودروی فرسوده بین ۶۰ تا ۱۰۰ درصد بیش از خودروی اسقاطی بنزین مصرف می‌کند.

یادآور می‌شود؛ ۴۵ درصد سوانح رانندگی نیز مربوط به خودروهای سواری و وانت فرسوده است که با اسقاط بیش از ۳۰۰ هزار خودروی فرسوده در سال ۹۳، 11.5درصد از تصادفات کاسته شد.

 

کد خبر : ۲۶۰۱۲۸