خبرگزاری کار ایران

کرباسیان :

گمرک در سال جاری واردات میوه ثبت‌ سفارش نکرده است

رئیس‌کل گمرک ایران با تأکید بر اینکه میوه‌های خارجی موجود در بازار به صورت رسمی وارد کشور نشده است، گفت: هیچ سیب، پرتقال و نارنگی در طول امسال وارد نشده و وارداتی در این خصوص صورت نگرفته است.

به گزارش ایلنا، مسعود کرباسیان با بیان آنکه میوه های ممنوعه قطعا به صورت غیررسمی وارد کشور شده است، افزود: از آنجا که ثبت سفارشی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جاری در زمینه واردات میوه انجام نشده، گمرک نیز وارداتی در زمینه میوه در این سال نداشته است.

وی با تاکید بر اینکه واردات انواع میوه از سوی وزارت جهادکشاورزی ممنوع شده است، افزود: گمرک هم به عنوان سازمان مسوول واردات و صادرات کشور کالایی که دارای ثبت سفارش نباشد و واردات آن نیز ممنوع باشد، ترخیص نمی کند.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به وجود میوه های قاچاق در کشور، اظهار داشت: برای مشخص شدن وضعیت میوه های قاچاق و حجمی که در بازار موجود است باید نهادهای ذیربط بررسی های لازم را انجام دهند زیرا گمرک واردات میوه ثبت نام نکرده است.

رییس کل گمرک ایران تصریح کرد: برای بررسی وضعیت میوه بهتر است تعزیرات و واحدهای نظارتی به واحدها سرکشی کنند تا با درایت همیشگی خود، حجم میوه وارد شده به بازار مشخص شود.

یادآور می شود، براساس آمار رسمی گمرک از فروردین ماه تا بهمن ماه سال جاری 416.8 هزار تن موز به ارزش 370.5 میلیون دلار به صورت رسمی وارد کشور شده است.

کد خبر : ۲۶۰۰۲۲