خبرگزاری کار ایران

یک کارگزار بازار سرمایه‌ :

سال ۹۳ برای بورس سال خوبی نبود

پایین آمدن بهای نفت ، افزایش درآمدهای مالیاتی و افزایش افسار گسیخته بهره‌های بانکی از سوی بانک مرکزی سیگنال‌های خوبی برای رونق به بورس نمی‌ دهد.

شاهین چراغی، در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: سال ۹۳ برای بورس سال خوبی نبود و می‌توان گفت طی ده سال گذشته امسال بد‌ترین سال برای اهالی این بازار بود.

وی افزود: پس از سال ۹۲ که بورس مورد اقبال عمومی قرار گرفت به یکباره با مشکلات اقتصادی که بیشتر متاثر از عوامل بیرونی بود کشور وارد رکود اقتصادی شد و هر چند بورس در ۶ ماهه اول امسال توانست خود را بالا نگه دارد اما در ۶ ماهه دوم وضعیت مناسبی نداشت .

چراغی تصریح کرد: همچنین با تغییر مدیریتی نیز وضعیت بورس تا حدودی تغییر کرد زیرا رویکرد آقایان صالح آبادی و فطانت کاملا متفاوت بود، زیرا ارتباط مردم و نهادهای مالی در زمان صالح آبادی از طریق خود سازمان بود اما در حال حاضر وضعیت بازار به گونه‌ای شده که که این ارتباط از سوی کانون کارگزاران و شرکت‌های سرمایه گذاری نیز صورت می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه رییس جدید سازمان بورس بر روابط با نهادهای مختلف و روابط فعالین اقتصادی بازار و نمایندگان مجلس تاکید دارد همچنین جلسه‌ای که در کانون کارگزان با حضور وزرای نفت، صنعت، اقتصاد و نائب رییس مجلس شورای اسلامی صورت گرفت نیز حائز اهمیت است.

چراغی گفت: به اعتقاد بنده در سال ۹۴ اتفاق خاصی نخواهد افتاد زیرا تا زمانی که اقتصاد در حالت رکود به سر می‌برد نمی‌توان توقع داشت که وضعیت بورس تغییر مثبتی داشته باشد وحتی اگر مذاکرات هم به نتیجه نهایی برسد با پایین آمدن بهای نفت ، افزایش درآمدهای مالیاتی و افزایش افسار گسیخته بهره‌های بانکی از سوی بانک مرکزی سیگنال‌های خوبی برای رونق بورس نمی‌ دهد.

 

کد خبر : ۲۶۰۰۱۴