خبرگزاری کار ایران

صادرات ۱.۵ میلیارد دلاری پسته در یازده ماه گذشته

طی ۱۱ ماهه امسال حدود ۹۵۶ هزار و ۹۳۵ تن محصولات باغی به ارزش بیش از ۲.۵ میلیارد دلار صادر شد.

به گزارش ایلنا، معاون دفتر میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی افزود: در سال گذشته ۲۲۵ هزار تن پسته تولید شد و امسال با رکوردشکنی مناسب به تولید ۲۳۵ هزار تن پسته رسیدیم که رشد ۱۷ درصدی نسبت به سال گذشته دارد.

علی محسنی اظهار کرد: در سال گذشته ۲۲۵ هزار تن پسته تولید شد و امسال با رکوردشکنی مناسب به تولید ۲۳۵ هزار تن پسته رسیدیم که رشد ۱۷ درصدی نسبت به سال گذشته دارد.

وی با بیان این‌که طی ۱۱ ماهه امسال حدود ۹۵۶ هزار و ۹۳۵ تن محصولات باغی به ارزش بیش از ۲.۵ میلیارد دلار صادر شد، افزود: میزان صادرات پسته طی ۱۱ ماهه امسال به ۱۷۱ هزار و ۱۱۹ تن به ارزش بیش از ۱.۵ میلیارد دلار رسید که نسبت به سال گذشته ۷۱ درصد از نظر وزنی و ارزشی افزایش یافته است.

معاون دفتر میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: ایران نخستین صادرکننده پسته در جهان به شمار می رود اما طی سال‌های اخیر به دلیل کمیت و کیفیت آب، شوری آب و کاهش تولید با مشکلاتی مواجه شدیم که با بارندگی‌های مناسبی که طی سال گذشته و امسال در مناطق پسته خیز مانند کرمان صورت گرفت در سال آینده میزان تولید پسته نیز با روند افزایشی مواجه خواهد بود که می‌توان به دست یافتن به جایگاه نخست تولید پسته در جهان امیدوار بود، چرا که در حال حاضر نیز با فاصله نزدیکی نسبت به آمریکا ایران دومین تولیدکننده پسته در جهان است.

کد خبر : ۲۵۹۹۹۸