خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

برخی سعی در کوچک جلوه دادن دستاوردهای دولت دارند/ دولت ارائه آمار غلط را حرام می‌داند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برخی‌سعی دارند تا دستاوردهای دولت را کوچک جلوه دهند، گفت: دولت به اصول اخلاقی پایبند است، بزرگ نمایی، ارائه آمار غلط و دروغ‌پردازی را حرام می‌داند.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی در نشست شخصیت‌های موثر شهرستان شاهرود گفت: تمام موفقیت‌ها و دستاورد‌های دولت تدبیر و امید مربوط به نظام و مقام عظمای ولایت است.

وی تصریح کرد: یقین داشته باشید، آنچه ملت برای آن زجر کشید، هرگز از دست نخواهیم داد.

وی تاکید کرد که دولت به اصول اخلاقی پایبند است، بزرگ نمایی، ارائه آمار غلط و دروغ‌پردازی را حرام می‌داند.

وی فروتنی را یکی از خصلت‌های دولت آقای روحانی ذکر کرد و افزود: نخستین ویژگی دولت تدبیر و امید کار و مطالعه است.

به گفته ربیعی، دولت سیاست رفاهی منسجمی دارد که فرق آن با سیاست‌های رفاهی دولت‌های گذشته در این است که ما اعتقاد داریم رفاه زمینه توسعه را فراهم می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران با چند شعار مشخص از جمله استقلال شکل گرفت و با توجه به این شعار راهبردی باید طوری حرکت کنیم که در دنیا تحقیر نشویم.

ربیعی یادآور شد: با مقاومت علیه زیاده خواهی دشمنان نظام، عزت جهانی کسب کردیم باید با مقاومت نیز عزت اقتصادی کسب کرد.

این عضو دولت تدبیر و امید بیان کرد: در شرایط کنونی به دلیل محدویت منابع حق نداریم در تصمیم گیری‌ها اشتباه کنیم و مجاز به انجام کارهای غیرکار‌شناسی نیستیم.

ربیعی در ادامه نرخ تورم تا پایان سال جاری را ۱۵درصد ذکر کرد و گفت: سال آینده این رقم سه درصد کاهش خواهد داشت و تا پایان دولت یازدهم تورم تک رقمی خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد که بر اساس آمارهای دقیق امسال ۶۰۰ هزار نفر بیمه اجباری شدند که با احتساب ریزش ۲۰۰ هزار نفری، حداقل ۴۰۰هزار فرصت شغلی ایجاد شد وحدود 35میلیون نفر تحت پوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

وی بر ایجاد رابطه نزدیک میان سیاست مالی و پولی با تولید تاکید کرد و گفت: در صندوق توسعه ملی حد سقف و کف پرداخت وام برداشته شد که به نفع بنگاه‌های کوچک اقتصادی است.

ربیعی با اشاره وجود معادن متعدد در شهرستان شاهرود، نیروی انسانی توانمند را مهم‌ترین عنصر پیشرفت منطقه عنوان کرد و گفت: با توجه به موقعیت شهرستان در محور تهران – مشهد نباید شاهد بیکاری باشیم.

به گفته ربیعی در شاهرود اجماع، آمادگی ذهنی و نیز وجود هماهنگی میان نخبگان برای توسعه فراهم است.

همچنین هدیه هنرمندان شاهرودی توسط حجت الاسلام ترابی امام جمعه شاهرود به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اهدا شد.

ربیعی بعد از ظهر چهارشنبه وارد شاهرود شد و از معدن زغال سنگ طزره که در ۷۰ کیلو متری شمال غرب شاهرود و ۴۵کیلومتری شمال شرق دامغان واقع در استان سمنان بازدید کرد.

از یکهزار و ۳۵۰نفر کارگران و کارکنان این معدن یک هزار و ۲۰۰ نفر در بخش تولید زغال سنگ فعالیت دارند.

در نشست مذکور علاوه بر چهره‌های سیاسی، علمی، فرهنگی، اقتصادی و دینی موثر شاهرود، محمد وکیلی استاندار سمنان، کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس، امام جمعه و فرماندار شاهرود شرکت داشتند.

کد خبر : ۲۵۹۸۸۳