خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بیمه کارآفرین:

حق بیمه دریافتی سال 93 از مرز 600 میلیارد تومان عبور خواهد کرد

در سال 92 میزان حق بیمه دریافتی ما رقمی بالغ بر 580 میلیارد تومان بوده است، اما با توجه به برآوردهایی که تاکنون داشته‌ایم امید می‌رود که در سال 93 این رقم از مرز 600 میلیارد تومان نیز عبور کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالمحمود ضرابی، مدیرعامل بیمه کارآفرین در نشستی که به منظور آغاز دومین دهه فعالیت‌های بیمه کارآفرین در حوزه بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری برگزار شد، گفت: شرکت بیمه کارآفرین در اسفندماه سال 81 مجوز تاسیس را دریافت و با تعدادی از نخبگان و کارشناسان صنعت بیمه کشور کار خود را آغاز کرد و توانست با جلب اعتماد صاحبان سرمایه و صنایع برای تشکیل یک سرمایه اولیه کار خود را آغاز کند.

مدیرعامل بیمه کارآفرین گفت: بیمه مرکزی، شرکت بیمه کارآفرین را به عنوان یک شرکت خوش‌نام و متعهد در صنعت بیمه کشور می‌شناسند، به همین منظور ما سعی کردیم که شفافیت را در تمامی ارکان خود پیاده کنیم، هرچند که این شفافیت باعث بروز مسائل و مشکلاتی برای ما شد اما در کل شرکت بیمه کارآفرین از این مسئله سود برد.

ضرابی تصریح کرد: به باور بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران توانگری مالی شرکت بیمه کارآفرین در سطح یک قرار دارد و علی‌رغم این که مطرح می‌شود سرمایه اولیه ما اندک است اما با توجه به عملکردی که طی این مدت داشته‌ایم توانسته‌‌ایم توانگری مالی خود را به سطح یک برسانیم.

مدیرعامل شرکت بیمه کارآفرین در خصوص سرعت پرداخت خسارت‌ها در این شرکت گفت: ما تمام تلاش خود را کرده ایم که خسارت‌های بیمه گذاران در سریع‌ترین زمان ممکن پرداخت شود. به عنوان مثال در چند وقت اخیر شرکت ما طی یک هفته، یک خسارت دو میلیارد و پانصد میلیون تومانی را پرداخت کرد.

وی گفت: نکته دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد، این است که شرکت ما علی‌رغم اینکه در همه رشته‌های بیمه خدماتی را ارائه می‌کند، اما یکی از معدود شرکت‌های ایرانی هستیم که مجوز قبول بیمه اتکایی در ایران را دارد. پیش از آغاز تحریم‌ها شرکت ما با شرکت‌های بزرگ اتکایی دنیا در ارتباط بود اما بعد از تحریم‌ به خاطر بروز مشکلات تبادلات مالی، فعالیت‌مان محدود شد، اما با این حال شرکت بیمه‌ کارآفرین با یک شرکت بیمه فرانسوی قرارداد بیمه اتکایی را امضا کرده است.

ضرابی با اشاره به اینکه تحریم‌ها آثار مخربی را بر روی فعالیت صنعت بیمه کشور گذاشت، گفت: تحریم‌ها تمایزی مابین بخش خصوصی و بخش دولتی قائل نمی‌شوند، به همین منظور بیمه‌گران اتکایی بین‌المللی بعد از تحریم با وجود اینکه نسبت به فعالیت با ما ابراز علاقه می کردند قرارداد خود را با شرکت ما تمدید نکردند.

مدیرعامل شرکت بیمه کارآفرین در خصوص میزان دریافت حق بیمه در سال جاری گفت: در سال 92 میزان حق بیمه دریافتی ما رقمی بالغ بر 580 میلیارد تومان بوده است، اما با توجه به برآوردهایی که تاکنون داشته‌ایم امید می‌رود که در سال 93 این رقم از مرز 600 میلیارد تومان نیز عبور کنند، لازم به ذکر است که اکثر ضریب پرداخت خسارت شرکت ما در اختیار دو رشته درمان و ثالث است.

ضرابی در خصوص اجرای طرح بیمه سلامت در سال آینده اظهار داشت: در سال آینده و با اجرایی شدن طرح بیمه سلامت ایرانیان، انتظار می‌رود که مشکلاتی برای ما پدید آید. علت بروز این مشکلات نیز بالا رفتن سهم بیمه‌های درمانی خواهد بود،اما با مذاکراتی که مابین شرکت‌های بیمه، دولت و وزارت بهداشت انجام شده، امیدواریم که با این مشکل مواجه نشویم.

مدیرعامل شرکت بیمه کارآفرین در خصوص میزان خسارت‌های پرداختی در سال 93 گفت: در 11 ماه سال 93 میزان خسارت پرداختی از جانب شرکت ما به طور خالص رقمی بالغ بر 170 میلیارد تومان است که با توجه به این مسئله که 47 درصد پرتفوی ما در رشته عمر و سرمایه‌گذاری صادر شده اکثر این میزان پرداخت در خصوص مابقی 53درصدی پرتفوی صادر شده توسط بیمه کارآفرین است.

کد خبر : ۲۵۹۷۴۸