خبرگزاری کار ایران

توزیع میوه دولتی به تأخیر افتاد

کد خبر : ۲۵۹۴۱۳

85 درصد پرتقال ذخیره شده برای شب عید از مازندران است و از ابتدای اسفندماه حمل پرتقال ذخیره شده از مازندران به سایر استان های متقاضی و دارای سهمیه انجام شده است.

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی از توزیع میوه تنظیم بازار شب از شنبه هفته آینده خبر داد و گفت: سیب درختی درجه یک کیلویی ۲۷۰۰ تومان و پرتقال درجه یک شمال ۲۹۰۰ تومان خواهد بود.

به گزارش ایلنا، حسین صفایی طی سفر به این استان و بازدید از روند ذخیره سازی مرکبات برای عرضه در بازار شب عید، با بیان اینکه ایران از جمله کشورهایی است که سرانه مصرف میوه آن بالاست، گفت: چند سالی است دولت برای اجرای تنظیم بازار میوه شب عید ماموریت یافته و سازمان جهاد کشاورزی با همکاری سازمان تعاون روستایی برای ذخیره سازی دو محصول سیب و پرتقال که بیشترین مصرف را در ایام عید دارند، اقداماتی را انجام داده است.

وی ادامه داد: سیب و پرتقال به اندازه نیاز از باغداران خریداری و ذخیره سازی شده که در 10 روز پایانی سال به بازار عرضه می شود.

رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی با اشاره به اینکه مازندران قطب اصلی تولید مرکبات در کشور است، گفت: 85 درصد پرتقال ذخیره شده برای شب عید از مازندران است و از ابتدای اسفندماه حمل پرتقال ذخیره شده از مازندران به سایر استان های متقاضی و دارای سهمیه انجام شده است.

صفایی در خصوص ذخیره سازی سیب شب عید نیز گفت: آذربایجان غربی، زنجان، دماوند از جمله استان های توزیع کننده سیب برای بازار شب عید هستند.

وی افزود: بیش از 60 درصد محصولات ذخیره شده به استان ها حمل و بارگیری شده است که از 23 اسفندماه عرضه میوه تنظیم بازار در سطح کشور آغاز می شود.

رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی اظهار کرد: هدف از تنظیم بازار شب عید اتکاء به تولیدات داخل و حمایت از تولیدکننده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز