خبرگزاری کار ایران

علیرضا عباسی کاندیدای بخش بازرگانی گروه خواستاران تحول:

همه از دیدن رانت جویی ها و ویژه خواری ها خسته شده ایم

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۴۶۶

فعالان اقتصادی حمایت واقعی دولت را می خواهند. دوست دارند زمانی که در خط مقدم جبهه اقتصادی و در بدترین شرایط کار می کنند دیده شوند مورد تشویق و تقدیر قرار گیرند و حاکمیت با تمام وجود از آنها حمایت مادی و معنوی کند.

علیرضا عباسی عضو اتحادیه صادر کنندگان خشکبار و فرش و از اعضای گروه خواستاران تحول در اتاق‌های بازرگانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با اینکه امروز فعالان اقتصادی چه می‌خواهند و انتظاراتشان از کاندیدا‌های انتخابات اتاق بازرگانی چیست؟، گفت : امروز مردم به دنبال اعتدال و اصلاح امور هستند. همه ما از دیدن رانت جویی ها و ویژه خواری ها خسته شده ایم. مردم ما می خواهند سرچشمه های فساد خشکانده شود. همه ما دنبال شفافیت اقتصادی هستیم . دنبال صداهای جدیدتر حرفهای زیباتر و عملکردهای موثر هستیم. همه دوست دارند ایران آبادتر و پیشرفته ترشود. فعالان اقتصادی نخبگان جامعه هستند . اهل تجزیه و تحلیل هستند . اصول علمی را می شناسند و بسیاری از فراز و نشیب های اقتصادی را تجربه کرده اند. از همین روعلیرغم تبلیغات سنگین برخی گروهها می بینیم که اقبال مردم به تفکرات شفاف و روبه جلو است.

وی افزود: فعالان اقتصادی حمایت واقعی دولت را می خواهند. دوست دارند زمانی که در خط مقدم جبهه اقتصادی و در بدترین شرایط کار می کنند دیده شوند مورد تشویق و تقدیر قرار گیرند و حاکمیت با تمام وجود از آنها حمایت مادی و معنوی کند. اتاق بازرگانی حلقه واسط بین دولت و بخش خصوصی است . اعضا عملکرد شفاف از نمایندگان خود می خواهند . اتاق بازرگانی که یکسره از منافع بخش خصوصی دفاع کند و طرفدار اندیشه اقتصاد آزاد و رقابتی باشد.

عباسی در پاسخ به این پرسش که با توجه به فعالیت شبانه روزی گروه ها و ائتلاف های این دوره از انتخابات اتاق بازرگانی تهران کدام گروه را در این زمینه موفق‌تر دیده‌اید، گفت: در این دوره برخی گروه ها، قدیمی و شناسنامه دارند و برخی ائتلاف ها در هفته‌ها و ماه‌های اخیر شکل گرفته‌اند. خط مشی برخی روشن و تدوین شده است و برخی دیگر تنها به منظورکسب رای و تنها به منظور جلب آرای اعضا دور هم جمع شده اند.

این عضو گروه خواستاران تحول با ابراز نظر در این زمینه که پیش‌بینی می‌کنید کدام گروه برنده انتخابات پیش روخواهد بود، گفت : نظرسنجی های از موفقیت بسیار بیشتر گروه اصلاح طلب حکایت دارد، گروهی که دارای کارنامه ، برنامه و منشور و سابقه مبارزاتی در تغییر ساختار اتاق بازرگانی است. شانس پیروزی این گروه در انتخابات پیش رو بیشتر از تمامی گروه هاست.

وی در ادامه افزود: گروه خواستاران تحول ترکیبی از اصیل ترین وموفق ترین و خوش نام ترین فعالان بخش خصوصی است .تجربه  12 سال تلاش فراگیر برای تغییرساختار اتاق بازرگانی را دارد. بیشترین هزینه را داده است و هم اکنون مصمم به تغییر و تحول در کلیه ارکان اتاق بازرگانی به نفع اعضاست. تغییر در تضاد با منافع عده ای است که همواره اتاق را نه برای اعضا بلکه برای خود می خواستند. کسانیکه نگذاشتند و اجازه ندادند صدای بخش خصوصی به گوش دولت برسد.  

عضو اتحادیه صادر کنندگان خشکبار و فرش در پاسخ به این پرسش که در صورتی پیروزی جریان تحول خواهی آینده اتاق را چگونه می بینید، گفت : یک اتاق بازرگانی شفاف و سفید . یک اتاق برای اعضا و متعلق به اعضا. اتاقی با عملکرد شفاف مالی و بدون رانت اقتصادی . اتاقی که اعضا با افتخار به آن احساس تعلق کنند و اتاق بازرگانی را یاور و پشتیبان خود در فراز و نشیبهای شغلی بدانند. مردم از یک اتاق دکوری و بی برنامه و سست خسته اند. همه می خواهند نشاط و شادابی و علم و اندیشه در سراسر اتاق بازرگانی سرازیر شود. رسیدن به این مهم با برنامه خواستاران تحول میسر است. ما می خواهیم اتاق ایران همچون اتاقهای بسیاری از کشورهای در حال توسعه یار و یاور بخش خصوصی باشد . اقتصاد رقابتی را ترویج کند. تشکل ها را تقویت کند ، اعضای خود را با احترام تمام مورد آموزش و هدایت وحمایت قرار دهد و با تاثیر گذاری بر رفتار دولت به باز کردن فضای اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار همت گمارد.

علیرضا عباسی در ارتباط با پیش‌بینی‌‌اش از حضور صاحبان حق رای در این دور از انتخابات اتاق بازرگانی، گفت: در این دوره نسبت به انتخابات دو دوره قبل تعداد واجدین شرایط رای دهی حدود 35 % درصد کاهش یافته است. تنها شخص دارنده کارت بازرگانی می تواند رای دهد وامکان رای وکالتی نیست. انتخابات در آخر سال و در اوج شلوغی ها و مسافرتهای کاری است. این در حالی است که در بهترین حالت در دوره های قبل بیش از20% واجدین شرایط رای دهی در انتخابات مشارکت کرده اند. در این دوره اما دو پارامتر تلاش رقبا و داغی فضای تبلیغات ورشد دوبرابری تعداد کاندیداها، موجب افزایش رغبت و میل واجدین شرایط رای دهی به مشارکت در انتخابات شده است.

وی افزود: تصور بنده این‌ست با رشدی چشمگیر نسبت به دوره های قبل بیش از 4000 دارنده کارت ومعادل 40% واجدین شرایط مشارکت خواهند کرد.

این عضو اتاق بازرگانی در انتها گفت: می‌دانید که انتخابات در چهاربخش بازرگانی ، صنعت ، معدن و کشاورزی برگزار می شود و با توجه به رقابت شدیدتر در بخش صنعت و بازرگانی ، تقسیم تعداد آرا چشمگیرخواهد بود به طوری که فکر می کنم بیشترین رای اخذ شده توسط یک کاندیدای پیروز کمی بیش از 1300 رای و کمترین رای اخذ شده یک کاندیدای منتخب بیش از 700 رای باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز