خبرگزاری کار ایران

محسن مهرعلیزاده در گفتگو با ایلنا:

اقتصاد سفید را به خوبی به اجرا در می آوریم

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۴۶۴

کاندیدای گروه خواستاران تحول گفت: امروز شعار خواستاران تحول اقتصاد سفید است و ما با حضور در اتاق بازرگانی آن را به اجرا درخواهیم آورد.

محسن مهرعلیزاده که سابقه فعالیت وی در دولت هفتم و هشتم روشن است قصد دارد تا باردیگر در هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران حضور یابد در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص اقتصاد سفید، گفت: اعضای گروه خواستاران تحول در خصوص این موضوع تا به امروز مصاحبه های متعددی داشته اند و همه ما براین مهم تاکید داریم چرا که به خوبی می دانیم اگر اقتصاد شفاف باشد اعتماد از دست رفته باردیگر بازمی گردد و بخش خصوصی جایگاه خود را در اقتصاد بازپس می گیرد.

وی افزود: دوستان ما در گروه خواستاران تحول در سال 1381 شعاری را مطرح کردند تحت عنوان "اتاق نوین – اقتصاد نوین" و طی حضور خود آن را به اجرا در آوردند. متاسفانه در دو دوره گذشته و بنا به برخی دلایل گروه هایی که حضور حداکثری داشتند در اتاق بازرگانی مانع از ادامه تحقق این شعار شدند و ما در دوره هشتم با قدرت آمده ایم و این بار شعار اقتصاد سفید را مطرح می کنیم و به فعلان واقعی بخش خصوصی می گوییم که همان طور که استقلال اتاق بازرگانی تهران را در آن مقطع زمانی به وجود آوردیم اقتصاد سفید را نیز به اجرا در خواهیم آورد.

وی در ادامه صحبت های خود به حضور بخش خصوصی واقعی در عرصه بین المللی اشاره کرد و گفت: خواستاران تحول برای توسعه اقتصاد و گستره فعالیت های بخش خصوصی برنامه هایی را دارد که تماما قابل اجرا است و ما هیچگاه شعار و برنامه ای را مطرح نکرده ایم که جنبه عملیاتی نداشته باشد.

مهرعلیزاده ادامه داد: ما معتقد هستیم که صادرات غیرنفتی ایران باید توسعه یابد و برای این مهم باید صنعت کشور تقویت شود به همین دلیل می گوییم که برای رسیدن به این مهم برنامه های کلیدی در دستور کار خود قرار خواهیم داد. ما معتقد هستیم اتاق بازرگانی می تواند صدای رسای بخش خصوصی باشد در هر سه قوه چرا که مشاور هر یک از این قوا است.

این فعال بخش خصوصی تصریح کرد: همان طور که دولت اعلام می کند باید در خصوص توسعه اقتصادی گام برداریم ما نیز می گوییم که دولت و تمامی دستگاه ها با مشارک صد در صدی بخش خصوصی می تواند اقتصاد را از رکود خارج و در مسیر توسعه و رشد قرار دهد.

وی در ادامه به کشور هایی همانند ترکیه اشاره کرد و گفت: روزگاری ترکیه و امثال آن در سطح بین الملل حرفی برای گفتن نداشتند ولی امروز به دلیل حمایت از بخش خصوصی توانسته است بازار کشور های دنیا را در اختیار گیرد. حال باید بگوییم اگر ترکیه ای که روزگاری در زیر سایه صنعت ایران قرار داشت توانسته است به درجه از ارتقای اقتصاد برسد بنابراین ما نیز می توانیم جایگاه خودمان را در عرصه های بین المللی بدست آوریم.

کاندیدای گروه خواستاران تحول در پایان به انتخابات روز هجدهم اسفند اشاره کرد و بیان داشت: امیددارم که افرادی که برای دادن رای در محل مصلی تهران حاضر می شود با توجه به سابقه فعالیت های گروه ها برگه رای خود را پرکنند تا افرادی که کارنامه مشخص دارند وارد هیات نمایندگان اتاق بازرگانی شوند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز