خبرگزاری کار ایران

محمدتقی صالحی در گفتگو با ایلنا:

مشکل اقتصاد کشور عدم شفافیت است

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۲۰۶

کاندیدای گروه خواستاران تحول گفت: مدیریت اقتصاد و برنامه های کلان اقتصادی کشور در دست بخش دولتی است و بخش خصوصی سالم مظلوم ترین نهاد در اقتصاد کشور بوده است.

محمدتقی صالحی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: زمانی که خواستاران تحول بحث اصلاح، تغییر و تحول را مطرح می­کنند برای حل آن راهکارهای منطقی در نظر گرفته­اند و در این مسیر باید پیش از هر اقدامی یگدیگر را بشناسیم و هدف گذاری­ها را انجام دهیم.

وی توضیح داد: برای اصلاح کشور  باید ساختار اقتصادی و مدیریتی اصلاح شود و این امر با وجود تشکل­هایی که بتوانند با اهداف مشخص برنامه ریزی کنند و مطالبات خود را با دولت­ها و حاکمیت­در میان بگذارد و پیگیر آن ­باشند، امکانپذیر است.

این فعال بخش خصوصی تاکید کرد: سالم سازی در اقتصاد با خصوصی سازی اتفاق می افتد. یکی از معضلات ایران فساد دولتی و مدیریت در اقتصاد دولتی است و باید تلاش داشت که از کانال اختیارات اتاق اصلاحات را آغاز کرد. مدیریت اقتصاد و برنامه های کلان اقتصادی کشور در دست بخش دولتی است و بخش خصوصی مظلوم ترین نهاد در اقتصاد کشور بوده است.

صالحی گفت: اعضای جدید اتاق باید در اولین اقدام شفاف سازی را در اولویت اهداف خود قرار دهند و خروج اطلاعات از سیستم های حاکمیتی و دولتی را پیگیری کند تا اطلاعات در رسانه ها مطرح شود. مهم­ترین مشکل اقتصاد کشور عدم شفافیت و اقتصاد سیاه و خاکستری است .

این کاندیدا اتاق بازرگانی تصریح کرد: سیاست­های اقتصادی بعد از انقلاب یک اتاق بازرگانی دولتی ساخته است که کاملا تابع دولت است و منافع بخش خصوصی را در نظر نمی­گیرد. برای حل این معضل باید روند حاکم بر اتاق تغییر کند و پارلمان بخش خصوصی نیازهای اقتصادی خود را مطرح کند و تلاش برای ایجاد زیر ساخت­های مناسب داشته باشد.

این عضو گروه خواستاران تحول در پایان تاکید کرد: باید مشکلات بخش خصوصی را سازماندهی و دسته بندی کنیم و به عنوان مشاور سه قوه درخواست های خود را مطرح کنیم و مردم را در جریان بگذاریم، آن زمان می توانیم بگوییم موفق عمل کرده­ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز