خبرگزاری کار ایران

سید حمید حسینی در گفتگو با ایلنا مطرح کرد:

نقش مهم اتاق بازرگانی در تحقق اقتصاد رقابتی

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۱۹۴

کاندیدای گروه خواستاران تحول در بخش بازرگانی گفت: با توجه به این که برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی باید اقتصاد رقابتی ایجاد کرد، نقش بخش خصوصی در تحقق به این نوع اقتصاد بسیار مهم و اساسی است.

سید حمید حسینی یکی از کاندیداهای گروه خواستاران تحول در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: اقتصاد مقاومتی در واقع یک نوع خاص از اقتصاد است که نه اقتصاد دفاعی و نه اقتصاد ریاضتی است و دولت مجموعه سیاست های خوب خودرا جمع کرده و در نهایت تبدیل به اقتصاد مقاومتی شده است.

وی در ادامه افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید نقاط آسیب پذیر اقتصاد کشور را کم کرده و نقاط قوت و مزیت ها را تقویت کنیم وما به هر نسبت که بتوانیم مزیت های کشور را بهتر استفاده کنیم، اقتصاد مقاومتی بیش تر اجرایی می شود.

این عضو اتاق بازرگانی بااعلام این مطلب که با توجه به این که در یازده ماه گذشته شکاف بین صادرات و واردات تنها یک میلیارد دلار بوده است، افزود: این قضیه نشان دهنده این است که دولت در حال کاهش اتکاء اقتصاد کشور به نفت بوده و می توان امیدوار بود که نیازهای ارزی کشور را در آینده نزدیک بتوان با صادرات تامین کرد و این یعنی تحقق اقتصاد مقاومتی.

حسینی همچنین اظهار داشت: هر چه روابط بین الملل را در تجارت افزایش دهیم و نگذاریم ما را در تنگنای روابط بین الملل قرار داده و ارتباط تجاری ما را با کشورهای همسایه ومنطقه محدود کنند، و هر چه قراردادهای دوجانبه و چند جانبه با کشورهای دیگر ببندیم، به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کرده ایم.

وی با اشاره به این که تاکنون گام های در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی برداشته شده، گفت: اقتصاد مقاومتی چیزی نیست که بتوان گفت به آن رسیده ایم چرا که شرایط اقتصادی کشور مدام در حال تحول است و باید همواره بکوشیم تا نقاط آسیب پذیر کشور را شناسایی کرده و آن ها را کاهش دهیم.

حسینی در ادامه تصریح کرد: نقاط آسیب پذیر کشور در زمان های مختلف متفاوت است و در هر دوره ای ممکن است یک موضوع خاص مورد آسیب کشور باشد. به عوان مثال در دوره های کالاهای اساسی، در دوره ای اشتغال و .... در واقع هر چه بتوان نقاط ضعف را کم کرد و نقاط قوت را افزایش داد در تحقق به اقتصاد مقاومتی موفق تر خواهیم بود.

وی با تاکید بر این نکته که اقتصاد مقاومتی همان اقتصاد رقابتی است، اظهار داشت: تجربه نشان داده که در صنایعی که امکان رقابت وجود نداشته و صرفا با حمایت یا رانت دولت اداره شده، موفق نبوده ایم و این نشان دهنده این موضوع است که بدون وجود رقابت عملا دستیابی به اقتصاد رقابتی ممکن نیست.

حسینی درباره نقش اتاق بازرگانی برای تحقق به اقتصاد مقاومتی گفت: همانطور که اشاره شد داشتن اقتصاد رقابتی از پیش نیاز های رسیدن به اقتصاد مقاومتی است و از آن جایی که اتاق بازرگانی متعلق به بخش خصوصی است می تواند در زمینه ایجاد بازارهای رقابتی و همچنین در زمینه افزایش روابط تجاری بین الملل نقش مهمی ایفا کند.

وی همچنین افزود: صنایعی که بتوانند وارد بازارهای رقابتی شوند با رشد بیشتری همراه خواهند بود و اتاق بازرگانی به عنوان متولی بخش خصوصی می تواند زمینه ایجاد بازارهای رقابتی را مهیا کند و بدین ترتیب می تواند به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کرده و باعث رشد و شکوفایی اقتصاد کشور شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز