خبرگزاری کار ایران

قیمت نفت عربستان در آسیا بالا رفت

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۱۶۹

عربستان سعودی قیمت نفت سبک خود را برای تحویل در بازارهای آسیایی به بیشترین سطح در سه سال گذشته افزایش داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از شبکه خبری بلومبرگ، شرکت نفت دولتی آرامکو روز سه شنبه (١٢ اسفندماه) اعلام کرد که نفت سبک خود را در ماه آوریل با قیمت ٩٠ سنت کمتر از شاخص نفتی منطقه آسیا عرضه می کند.

بر اساس اطلاعات بلومبرگ، این افزایش قیمت به معنی یک دلار و ٤٠ سنت قیمت بالاتر در مقایسه با قیمت نفت ماه مارس است و بیشترین افزایش قیمت نفت عربستان از ژانویه سال ٢٠١٢ به حساب می آید.

آرامکو همچنین قیمت نفت خود برای تحویل به پالایشگاههای آمریکایی را افزایش داده است.

اوگن لیندل، تحلیلگر ارشد شرکت جی بی سی انرژی، گفت: ما انتظار افزایش قیمت را داشتیم، اما چنین افزایشی بسیار خوشبینانه بود، بازارهای آسیا در مقایسه با ماههای گذشته کمی قوت گرفته اند و اقدام آرامکو این را نشان می دهد.

تحلیلگران اقتصادی شامل کارشناسان موسسه استاندارد چارترد و بنک آو امریکا، بر این باورند که با گذشته سه ماه از پافشاری عربستان بر حفظ سهم بازار و نشان ندادن علاقه ای برای بالا بردن قیمتهای نفت، راهبرد سعودیها به نتیجه نشسته است. اکنون تولیدکنندگان نفت خارج از سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) سرمایه گذاریهای خود را کاهش داده اند و فعالیتهای حفاری را متوقف کرده اند.

جان کیلدوف، از موسسه اگین کپیتال، گفت: عربستان در این مدت متعهد به حفظ راهبرد خود برای پر کردن بازار از نفت خام بوده است، فرمول قیمت گذاری نفت عربستان یک شیوه فنی است.

در همین حال، تحقیقات بلومبرگ از شرکتهای نفتی، تولیدکنندگان و تحلیلگران بازار نفت نشان می دهد که تولید نفت عربستان در ماه فوریه امسال ١٣٠ هزار بشکه در روز بالاتر رفته و به ٩ میلیون و ٨٥٠ هزار بشکه در روز رسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز