خبرگزاری کار ایران

مهرداد اکبریان در گفتگو با ایلنا:

به دنبال اقتصاد سفید هستیم

اگر اسم چنین وضعیتی اقتصاد سیاه باشد ما باید به دنبال اقتصاد سفید باشیم و اگر اتاق بازرگانی گذشته آن عملکرد را تایید می کرده است باید به دنبال اتاق بازرگانی سفید باشیم.

مهرداد اکبریان، کاندیدای خواستاران تحول در اتاق بازرگانی در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: در اتاقی که تنها 15درصد از واحدهای تولیدی و دارندگان کارت بازرگانی عضو آن هستند،  اتاق ارتباط مستقیمی با اعضاء خود ندارد، کمیسیون ها تصمیم گیری­ های نمایشی دارند و تنها به درد یک اعلام نتیجه نهایی بر روی کاغذ می خورد، چگونه این اتاق می تواند نماینده صنعت و بخش خصوصی کشور باشد.

عضو خواستاران تحول در اتاق بازرگانی، بیان کرد: کشور و مردم ما سالیان بسیار سختی بعد از انقلاب اسلامی و دوران جنگ هشت ساله را گذراندند و پس از جنگ مردم شور و شوق فراوانی برای بازسازی خرابی های و توسعه اقتصادی داشتند.

مهرداد اکبریان ادامه داد: متاسفانه در طی چند سال گذشته وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور به سمتی رفت که عده ای مسیر اقتصادی و سیاسی کشور را به بی­راهه کشاندند.

وی تصریح کرد: به خصوص در دولت گذشته شاهد مدیریت ناکارآمد، آشفتگی­های مالی، حکمفرمایی بانک ها بر پول، تولید و صنعت کشور بودیم که نتیجه آن تضعیف صنعت و ازبین رفتن واحدهای تولیدی، کشاورزی و افزایش واردات شد.

این فعال بخش خصوصی عنوان کرد: طی یک سال گذشته و براساس گفته ­های وزیر کشور مشخص شد که علاوه بر حاکمیت، دولت فعلی و مردم عده ای پشت پرده بوده ­اند که پول­های فراوانی در اختیار داشتند و مسیر سیاست گذاری های داخلی را به سمت خواست­ها و میل فردی خود کشاندند.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر اسم چنین وضعیتی اقتصاد سیاه باشد ما باید به دنبال اقتصاد سفید باشیم و اگر اتاق بازرگانی گذشته آن عملکرد را تایید می کرده است باید به دنبال اتاق بازرگانی سفید باشیم به همین دلیل شعار اتاق سفید، اقتصاد سفید را انتخاب کردیم.

این فعال اقتصادی بخش خصوصی در خصوص اهداف خواستاران تحول در اتاق بازرگانی گفت: ما به دنبال آن هستیم که بخش خصوصی بدون هیچ­گونه وابستگی حزبی، جناحی و فارغ از هرگونه اغراض سیاسی دست در دست یکدیگر مشکلات اقتصاد و جامعه را حل کنیم و اتاقی که بتواند این هماهنگی، تعادل و برنامه­ها را برای بخش خصوصی اجرایی کند، نامش اتاق بازرگانی سفید است.

این کاندیدا اتاق بازرگانی در مورد عملکرد گذشته پارلمان بخش خصوصی، عنوان کرد: نمی توانیم در موردگذشته اتاق بازرگانی به نتیجه واحد رسید. قطعا در اتاق بازرگانی افراد خوب و کارآمد حضور داشته اند و برخی افراد خدمات ارزنده ای ارائه کرده اند و اتاق بازرگانی در بعضی مسائل رویکرد مثبتی اتخاذ کرده است.

وی ادامه داد: اما چرا خود ما منتقد کارکرد گذشته اتاق هستیم به این علت است که وقتی عملکرد کامل اتاق را بررسی می کنیم، متوجه می شویم زمانی که در بدنه دولت تصمیمات غلطی برای صنعت، بازار، ما یحتاج مردم و حمایت از تولید گرفته می شده است و تصمیمات ناقص، غلط و نابجایی بوده اتاق بازرگانی، آن حساسیت لازم را نشان نداده است.

اکبریان همچنین افزود: برخی زمان­ ها نه تنها اتاق به این تصمیم ­های حساس ورود پیدا نکرده است بلکه تبدیل به مرجعی شده که دولت مشروعیت خود را از این نهاد بگیرد. چنین رویکردی به این امر منجر شده است که دولت ادعا داشته باشد که با بخش خصوصی مشورت کرده و نظر این پارلمان خصوصی مثبت بوده، در صورتی که بخش خصوصی واقعی از این اتاق دور بوده است.

وی در پایان بیان کرد: دراتاقی که تنها 15 درصد از واحدهای تولیدی و دارندگان کارت بازرگانی عضو آن هستند، اتاق ارتباط مستقیمی با اعضاء خود ندارد، کمیسیون ها تصمیم گیری های نمایشی دارندو تنها به درد یک اعلام نتیجه نهایی بر روی کاغذ می خورد، چگونه این اتاق می تواند نماینده صنعت و بخش خصوصی کشور باشد.

 

کد خبر : ۲۵۷۹۶۴