خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

مبارزه با تورم اولویت نخست دولت است/ بار اصلی سرمایه گذاری به عهده بخش خصوصی است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مبارزه با تورم اولویت نخست دولت تدبیر و امید است.

به گزارش ایلنا، محمد رضا نعمت‌زاده در نشست با صنعتگران شهرستان شاهرود افزود: دولت توانسته است با شیب ملایم میزان تورم را به طرز چشمگیری کاهش دهد.

وی ابزار امیدواری کرد: با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تلاش‌های تیم هسته‌ای ایران مذاکره با گروه ۱+ ۵ به نتیجه برسد و شاهد رونق تولید بیشتر در عرصه اقتصادی باشیم.

وی با اشاره به انجام کارهای ارزنده دولت آقای روحانی در سطح کشور، تاکید کرد: برای رونق تولید و شکوفایی اقتصادی با استفاده از توان مردم، باید موانع را کم و تلاش‌ها را زیاد‌تر کرد.

نعمت‌زاده تصریح کرد: هرچند برخی مشکل مربوط به گذشته است اما به عنوان مسوول نباید از پذیرش چالش‌ها شانه خالی کرد.

وی در این ارتباط به تاخیر ۹ ساله در بهره برداری از معدن پتاس دهستان طرود شهرستان شاهرود اشاره کرد و افزود: ما نسبت به این مسایل مسوول هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد که بار اصلی برای سرمایه گذاری به دلیل منابع مالی محدود دولت بر عهده بخش خصوصی است.

عضو شورای پول و اعتبار در ادامه به نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی به سرمایه در گردش و نقدینگی اشاره کرد و گفت: بخشی از سرمایه بانک‌ها صرف کارهای غیرحرفه‌ای شده که باید این شیوه اصلاح شود و سرمایه بانک‌ها افزایش یابد.

وی خطاب به صنعتگران شاهرودی گفت: هر چند پروژه‌های بزرگ نیاز به مساعدت مالی بانک‌ها دارد، باید سرمایه گذار بخش خصوصی ۴۰ درصد اعتبار مورد نیاز واحد مورد نظر را تامین کند.

نعمت‌زاده اظهار کرد: سیاست دولت استفاده از ظرفیت و توان بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در معادن است.

وی با بیان اینکه با مسایل معدنی و زیست محیطی برخورد علمی شود، یادآور شد: در گذشته از نمک دریاچه ارومیه استفاده نکردیم، امروز دچار مشکل شده‌ایم.

وی با بیان اینکه منطقه حفاظت شده به این معنا نیست که از نعمت الهی استفاده نشود، تاکید کرد: با محیط زیست مشکلی نداریم باید از فناوری و دانش روز برای بهره برداری از معادن استفاده کرد تا به محیط زیست لطمه‌ای وارد نشود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت روز پنجشنبه وارد شاهرود شد و از خط تولید مجتمع صنعتی سیم و کابل مغان در شهرک صنعتی شاهرود بازدید کرد.

نعمت‌زاده در ادامه سفرش به استان سمنان از تعدادی واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرهای دامغان، سمنان و گرمسار بازدید خواهد کرد.

کد خبر : ۲۵۷۸۶۴