خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران؛

مشارکت سه هزار واحدصنفی پوشاک در جشنواره فروش فوق العاده

asdasd
کد خبر : ۲۵۷۶۵۸

جشنواره فروش فوق العاده نوروزی به منظور مشارکت عمومی و خدمت رسانی مطلوب به مصرف کنندگان، در این واحدها و فروشگاه معتبر با عرضه کالاهای باکیفیت، با نرخ مناسب و سود متعارف از پنجم اسفندماه آغاز شده و تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران از مشارکت سه هزار واحدصنفی در طرح فروش فوق العاده نوروزی خبر داد، گفت: جشنواره فروش فوق العاده نوروزی به منظور مشارکت عمومی و خدمت رسانی مطلوب به مصرف کنندگان، در این واحدها و فروشگاه معتبر با عرضه کالاهای باکیفیت، با نرخ مناسب و سود متعارف از پنجم اسفندماه آغاز شده و تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایلنا و به نقل از اتاق اصناف ایران، ابوالقاسم شیرازی با تأکید بر نظارت مناسب اتحادیه بر رعایت ضوابط فروش فوق العاده در واحدهای صنفی منتخب، مشارکت اعضای اتّحادیه در نمایشگاه های فروش فوق العاده (بهار) را نیز مطلوب خواند.

رئیس اتحادیه پوشاک تهران ادامه داد: اطلاع رسانی در دو مرحله برای اعضاء از طریق پیامک انجام شده و داوطلبان به دو روش مراجعه حضوری در اتحادیه و یا مراجعه مستمر روزانه 10 تیم سه نفره متشکل از کارشناس، بازرس و معتمد صنف برای پذیرش و صدور مجوز به واحدهای متقاضی انجام می شود.

وی با بیان اینکه برای بررسی دارا بودن شرایط لازم ، متقاضی برای حضور در این جشنواره، توسط بازرسان اتحادیه انجام می شود، ادامه داد: کالاهای ارایه شده باید دارای برچسب قیمت باشند، ضمن اینکه فهرست کالاهای عرضه شده باید برای بررسی از نظر کیفیت و قیمت به کارشناسان اتّحادیه حاضر در محل ارائه شود.

وی افزود: قیمت نهایی کالاها براساس قیمت تمام شده به اضافه 20 درصد سود و تأئید نهایی توسط کارشناسان اتحادیه انجام می شود و با تکمیل فرمهای مربوطه توسط واحدصنفی و نصب پوستر ویژه جشنواره، متقاضی در این طرح مشارکت خواهدکرد.

ذکر این نکته ضروری است که هیچگونه وجهی از متقاضیان دریافت نمی شود و تمام مراحل رایگان است.

وی گفت: در راستای ارائه خدمات مطلوب به مشتریان فرم های ویژه ارزشیابی در واحدصنفی توسط خریداران با ذکر مشخصات تکمیل می شود که براساس این فرم ها جوایز مختلفی به واحدهای صنفی شرکت کننده در جشنواره ارائه خواهد شد.

شیرازی در خصوص نظارت اتحادیه بر بازار پوشاک نیز توضیح داد: از ابتدای سال تاکنون 20 گروه کارشناسی متشکل از 60 کارشناس آماده شده اند و روزانه از 500 واحد در مورد کنترل قیمت، چیدمان ویترین، نوع رفتار و برخورد فروشندگان، صدور فاکتور، گرانفروشی و موارد مورد نظر سازمان تعزیرات، بازرسی هایی انجام می شود.

وی با بیان آنکه درحال حاضر وضعیت صنف پوشاک در رکود و کسادی است، گفت: تعداد واحدهای صنفی پوشاک بسیار زیاد است به طوری که در شهر تهران 17 هزار واحد عرضه کننده فعالیت می کنند و 60 درصد این واحدها توسط جوانهایی اداره می شود که مغازه را از افراد دیگری که مغازه و پروانه کسب به نام آنهاست ، اجاره کرده اند.

شیرازی با انتقاد از گسترش روزافزون ایجاد پاساژها و مجتمع های تجاری انبوه در شهر تهران، گفت: همه جای تهران پر شده از برج و پاساژهای تجاری حتی در مرکز شهر و در بازار، کاروانسراهای تاریخی تبدیل به پاساژهایی با حداقل 400 واحد شده اند که 300 واحد آن برای پوشاک اختصاص یافته و واگذاری آنها تنها به شکل اجاره است که انواع مشکلات را به دنبال دارد.

رئیس اتحادیه پوشاک تهران با بیان اینکه اگر پروانه کسب به مستأجر ارائه شود، بهتر می توان نظارت داشت، گفت: با این روش می توان از رشد مغازه های محتمل تخلف، جلوگیری کرد.

وی افزود: تهیه پوشاک در کشور به دو شکل تولید داخل یا وارداتی انجام می شود. در تولیدات داخلی 70 تا 80 درصد مواد اولیه پارچه ها و ماشین آلات دوخت وارداتی است حتی در گذشته و حتی حال کارگران و دوزندگان هم افغانی بوده و هستند.

شیرازی گفت: درحال حاضر تعداد کارگران این صنعت کم شده ضمن آنکه تهیه مواد اولیه پارچه با ارز آزاد و در کنار آن هزینه های بالای نرخ گمرکی موجب افزایش قاچاق پوشاک شده است.

وی افزود: خیلی از کارشناسان معتقدند پوشاک مشمول قیمت گذاری نیست. برخی از واحدها سه دست کت و شلوار را تا 100 هزار تومان هم می فروشند در حالی که در نقاط دیگر هر کدام با قیمت های متفاوتی به فروش می رود. این به سلیقه و خواسته مشتری بستگی دارد که چه نوع کالا و با چه کیفیت و قیمتی خریداری کند.

شیرازی رقابت را عامل تعیین کننده قیمت و تنظیم بازار عنوان کرد و افزود: تولیدات داخلی از کیفیت بالایی برخوردار هستند اما در فرهنگ ما استفاده از برندهای خارجی خودنمایی می کند و این به دلیل عدم اطلاع رسانی و تبلیغات لازم برای تولیدات داخلی است و تا زمانی هم که نظارت های نمایشی بی جهت و مخل کسب و کار توسط بازرسان صورت پذیرد و صرفاً معرفی به سازمان تعزیرات و اخذ جریمه را دنبال کند، به آشفتگی بازار متورم لباس و پوشاک و رکود کمرشکن آن دامن می زند.

وی اظهار داشت: بعضاً تولیدکننده به اجبار برای فروش کالای خود از مارک های خارجی استفاده می کند تا خریدار را ترغیب کند.

رئیس اتحادیه پوشاک تهران با بیان آنکه دولت در توسعه صنعت پوشاک می تواند نقش زیربنائی داشته باشد، گفت: درحال حاضر صنعت پوشاک کشور در موقعیت خاصی قرار داد. تولیدکنندگان داخلی باید ارتقاء سطح کیفیت کالای خود و با جلب اعتماد مشتری، مصرف کننده را از کیفیت تولید خود مطمئن کند.

شیرازی تصریح کرد: پوشاک داخلی نیازمند برندسازی است تا بتواند مطرح شود اما وجود مشکلات فراوان در مسیر راه تولیدکننده از جمله کنترل بر قیمت ها باعث شده تا آنها تمایلی به برندسازی نداشته باشند و این در حالی است که عرضه پوشاک بیش از تقاضای آن وجود دارد و باید آزادسازی قیمت ها صورت پذیرد.

وی افزود: صنعت پوشاک کشور برای مطرح شدن و توسعه نیازمند همکاری تمام دستگاههای دولت ازجمله صدا و سیما است. همه مردم جامعه در بالا بردن فرهنگ استفاده از کالای داخلی سهیم هستند.

شیرازی با بیان اینکه برندسازی ضوابط خاص خود را دارد، اظهار داشت: برای ساخت یک برند باید توجه زیادی کرد، زمانی که در کشور، تولیدکننده دارای برند می شود به جای انواع فشارها و نظارت های بیهوده و خارج از شبکه اتّحادیه و اخذ مالیاتهای سنگین، او را حمایت کنند و اعتماد مصرف کننده را بالا ببرند تا از فرصت ایجاد ارزش افزوده به واسطه تولید آن برند بهره مند گردیم.

شیرازی تصریح کرد: وقتی یک پوشاک برند شد، دیگر نباید برای صاحب آن برند تعیین کرد که چه قیمتی بر کالای خود بگذارد. صاحب برند با توجه به هزینه هایی که کرده قیمت محصولش را تعیین می کند و این مردم هستند که تصمیم می گیرند آن کالا را با آن قیمت خریداری کنند یا نه. اینگونه یک رقابت آزاد شکل می گیرد و خود فروشندگان برای آنکه فروش بیشتری داشته باشند قطعا قیمت ها را متناسب و منطقی تعیین می کنند. اینگونه هم ساماندهی می شود و هم عرضه و تقاضا شکل منطقی خود را پیدا می کند، ضمن آنکه نظارت اتّحادیه همواره پا برجاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز