خبرگزاری کار ایران

علی آبادی در مراسم رونمایی و افتتاحیه دستاوردهای جدید مپنا:

ورود مپنا به پروژه های استراتژیک، گلوگاه و مورد هدف تحریم/برنامه برای بومی سازی دستگاه MRI

مدیرعامل گروه صنعتی مپنا گفت: مپنا برای ساخت و بومی سازی پروژه‌هایی که از نظر استراتژیک گلوگاه محسوب شود و امکان تحریم وجود داشته باشد، وارد عمل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس علی آبادی مدیرعامل گروه صنعتی مپنا در مراسم رونمایی و افتتاحیه دستاوردهای جدید مپنا گفت: از این به بعد نیروگاه‌های مپنا از سیستم اتوماسیون صنعتی کنترل فرآیند مپنا استفاده می کنند که در نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها قابل استفاده است.

وی با بیان اینکه واحد 106، 107 و 108 لوکوموتیو مپنا تحویل راه آهن داده می شود، گفت: لوکوموتیو تونلی از دیگرهای دستاوردهای مپنا هستند و اکنون برای فروش شش لوکوموتیو تونلی قرارداد بسته ایم.  

علی آبادی همچنین گفت: برای خط تولید ژنراتور 25 مگاواتی نیز قرارداد بسته شده است.

وی اظهار داشت: هدف ما این است که مپنا بنگاه ملی در جهت رصد وحل مشکلات کشور با ساختاری مناسب برای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی فعالیت دارد.

مدیرعامل مپنا  اظهار داشت: ما در 3  حوزه برق، نفت و گاز و ریلی فعالیت داریم و وزارت بهداشت و مخابرات نیز از ما دعوت بعمل آورده که به عنوان اولین تجهیزات پزشکی قصد داریم  نسبت به ساخت دستگاه MRI اقدام کنیم.

وی اظهار داشت: اجرای بسیاری از پروژه از طریق تامین منابع مالی خارجی است و در صورتی که ساخت تجهیزاتی مقرون به صرفه باشد یا از نظر استراتژیک گلوگاه محسوب شود و امکان تحریم وجود داشته باشد، مپنا برای ساخت و بومی سازی وارد عمل می شود.

وی با اشاره به تنوع تولید توربین‌ها در دنیا، گفت: ما از سال آینده تلاش خواهیم کرد توربین‌های جدید را که راندمان‌های بالایی دارند وارد مدار کنیم.

وی گفت: واحد تولید همزمان آب شیرین و برق قشم یک نمونه از نیروگاه‌های CHP است که شامل دو واحد 25 مگاواتی تولید برق و دو واحد شیرین سازی به ظرفیت 9000 متر مکعب و راندمان 85 تا 90 درصد است.

علی‌آبادی در ادامه با اشارهبه فعالیت های مپنا در نفت و گاز و  پارس جنوبی تصریح کرد: در فازهای 13، 14، 15 ، 16 ، 19، 20، 21، 22 و 24 حضور داریم.

 وی ادامه داد: گروه صنعتی مپنا در بخش های فرایندی و یوتیلیتی فعال است و همچنین بویلرها و کمپرسورها را تامین می کنیم.

علی آبدی یادآور شد: همچنین در حوزه اکتشاف، استخراج گاز، تولید برق و تولید آب فعالیت داریم.

وی همچنین گفت: برای پروژه فروز B ، فاز 11 استخراج و صادرات گاز برنامه داریم.

علی آبادی گفت: در زمینه تولید سیستم های پالایشگاهی و میترینگ قرارداد بسته شده است.

و ی خاطر نشان کرد: مپنا همچنین در حوزه حمل و نقل ریلی فعال است و در پروژه‌های چون متروی کرج، مترو اصفهان، مترو خط سه تهران، مونوریل قم ، برقی کردن راه آهن تهران - مشهد و برقی کردن خط تهران - اصفهان فعالیت دارد.

وی یاداور شد: با توجه به استراتژی دولت مبنی بر ورود به بازارهای جهانی اقدامات زیادی انجام دادیم و در عمان، سوریه و عراق نیروگاه ساخته شده است. همچین در مناقصه الجزایر برنده شدیم اما به دلیل لابی آمریکا این مناقصه ابلاغ نشد.

علی‌آبادی گفت: تحریم‌ها، ضعف شدید نظام بانکی، تامین مالی، عدم توان ضمانت پروژه های بزرگ توسط صندوق ضمانت صادرات از جمله چالشهایی هستند که امیدواریم با دیپلماسی وزارت خارجه حل شوند.

کد خبر : ۲۵۷۳۶۹