خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو در مراسم رونمایی و افتتاحیه دستاورهای جدید گروه مپنا

تولید نیمی از ظرفیت اسمی نیروگاه‌های کشور در گروه صنعتی مپنا/تلاش وزارت نیرو برای ایجاد بازار صادراتی برای محصولات مپنا

asdasd
کد خبر : ۲۵۷۲۲۶

طی 25 سال گذشته هیچ نامی از مپنا وجود نداشت چرا که نام و وجود توسعه این مجموعه کارخانجات زاییده انقلاب و حاصل مدیریت جهادی و البته مظهر اقتصاد مقاومتی است.

اگر مپنا نبود بدخواهان ایران که درصدد جلوگیری از ورود نیروگاه‌های داخل کشور بودند باعث می‌شدند که صنعت برق کشور عقیم شود و به تبعه آن جلوی توسعه ملی و بخش‌های مختلف اقتصادی گرفته می‌شد اما وجود این مجموعه باعث شد که صنعت برق کشور دارای رشد درون‌زا شده و پایداری و توسعه اقتصاد ملی رقم زده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید چیت چیان در مراسم رونمایی و افتتاحیه دستاورهای جدید گروه مپنا با ابراز خرسندی از راه‌اندازی خطوط تولید محصولات جدید در این مجموعه گفت: گروه صنعتی مپنا امروز نه تنها در ایران بلکه در جهان نامی شناخته شده است و دلیل این امر نیز حدود 30 شرکت در زیرمجموعه آن بازه وسیعی از محصولات صنعتی در صنایع مختلف از جمله توربین، ژنراتور، توربو کمپرسور، طراحی دوربین، توربین آبی، آب‌شیرین‌کن و همچنین لوکوموتیو است.

چیت چیان اظهار داشت: اگر مپنا نبود بدخواهان ایران که درصدد جلوگیری از ورود نیروگاه‌های داخل کشور بودند باعث می‌شدند که صنعت برق کشور عقیم شود و به تبعه آن جلوی توسعه ملی و بخش‌های مختلف اقتصادی گرفته می‌شد اما وجود این مجموعه باعث شد که صنعت برق کشور دارای رشد درون‌زا شده و پایداری و توسعه اقتصاد ملی رقم زده شود.

وی خاطرنشان کرد: گروه صنعتی مپنا زاییده تفکر راهبردی و احساس مسئولیت، پایبندی و اعتقاد به توانمندی داخل، اعتماد به مدیران داخلی و هوشمندی آنان بوده است.

وزیر نیرو همچنین گفت: ظرفیت‌سازی‌ها و سرمایه‌گذاری‌هایی که با اتکا به ظرفیت تولید داخلی شکل گرفته باعث شده که ما نه تنها تولیدات خود را به مصرف داخل برسانیم بلکه به بیش از 40 کشور دنیا نیز عرضه کنیم.

وی تفکر راهبردی را منجر به سرمایه‌گذاری بلندمدت از سوی مدیران عنوان کرد و گفت: در شکل‌گیری اهداف یاد شده نه فقط احساس مسئولیت بلکه تفکر راهبردی موجبات پایه‌گذاری آنچه در اهداف درازمدت کشور در زمینه ظرفیت‌سازی برای تولید داخل هدف‌گذاری شده بود منجر شد.

وی یادآور شد: با وجود مشکلات داخلی و خارجی مدیران با هوشمندی و خلاقیت توانستند تمام نیاز کشور را تامین کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر از مجموع 73هزار مگاوات ظرفیت اسمی نیروگاه‌های کشور 35هزار مگاوات تولید گروه صنعتی مپناست که نیمی از ظرفیت تولید برق کشور را شامل می‌شود.

چیت چیان تاکید کرد: وزارت نیرو برای رشد این گروه و قرار گرفتن آن در سطح بالای جهانی باید بازار کافی را ایجاد کند تا مپنا بتواند با گام‌های استوار و بدون وقفه قدم‌های جدیدی برداشته و محصولات جدیدی ارائه کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مپنا ظرفیت‌‌های جدیدی تولید کرده و در پی تولیدات جدیدی نیز هست و به لحاظ تنوع محصول و گستردگی بازار در داخل و خارج از کشور دستاوردهای ارزشمندی دارد.

وی در ادامه به مشکلات گروه صنعتی مپنا اشاره و اظهار داشت: بخشی از مشکلات این مجموعه زاییده مشکلات اقتصادی بوده که صنعت برق نیز مبتلابه آن است و چنانچه چاره‌ای برای آنها اندیشیده نشود این مجموعه دچار مشکل می‌شود. البته حل مشکلات تنها به عهده صنعت برق نیست بلکه باید فراتر از حوزه اختیارات صنعت برق نسبت به حل  آنها تصمیم‌گیری شود.

وزیر نیرو همچنین به انتظاراتی که از این گروه صنعتی می‌رود، اشاره و اظهار داشت: مپنا باید تلاش کند در زمینه توسعه صادرات و رشد بازارهای بین المللی فعال شود؛ چرا که در شرایط فعلی اقتصاد این مسئولیت‌ها برعهده این شرکت نهاده شده است.

وی با تاکید بر لزوم اجرای سیاست‌های دولت در زمینه توسعه صادرات غیر نفتی اذعان کرد: از مپنا انتظار می‌رود که در این زمینه نیز فعالیت گسترده‌ای داشته باشد.

چیت چیان با ابراز امیدواری از اینکه مپنا همچون گذشته موفقیت‌های بزرگی را برای کشور رقم بزند ارتقای رقابت‌پذیری را از دیگر انتظاراتی برشمرد که این مجموعه باید نسبت به اجرایی شدن آن مبادرت ورزد.

وی خاطرنشان کرد: ارتقای رقابت‌پذیری و داشتن بازار بزرگ از جمله وظایفی است که این گروه صنعتی باید نسبت به آن اقدام کند چرا که در غیر این صورت همچون بسیاری از صنایع دچار کهولت می‌شود.

وزیر نیرو ارتقای بازدهی نیروگاه‌ها و همچنین افزایش قدرت رقابت‌پذیری را از لازمه‌های موفقیت شرکت‌های بزرگ عنوان کرد و خواستار رعایت این اصول از سوی گروه صنعتی مپنا شد.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: وزارتخانه متبوعش همچنان که از ابتدا پایه‌گذار این مجموعه بوده با تمام وجود از آن حمایت می‌کند چرا که مپنا سرمایه ملی است و باید در سطح جهان بدرخشد. لذا ما تمام حمایت خود را برای ایجاد بازار داخلی و خارجی برای محصولات گروه صنعتی مپنا انجام می‌دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز